وزیر صنعت، معدن و تجارت: وزارت صنعت از شهرک های تخصصی غیردولتی حمایت می کند

آذر: وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: وزارت صنعت از شهرک های تخصصی غیردولتی در جهت تکمیل زنجیره تولید حمایت می کند.

به گزارش آذر به نقل از مهر، رضا رحمانی عصر امروز شنبه در آیین کلنگ زنی شهرک صنعتی غیردولتی شیشه زرین در تبریز با اشاره به اینکه راه اندازی شرک های تخصصی با سرمایه گذاری بخش خصوصی از اولویت های وزارت صنعت است، گفت: هدف ما از پشتیبانی از شهرک های صنعتی غیردولتی در امتداد تکمیل زنجیره تولید است.
رحمانی اضافه کرد: شهرک صنعتی غیردولتی شیشه زرین تبریز توانایی در زنجیره تولید خود محصولات خاص مانند شیشه های خم خودرو و سولارهای خورشیدی برای تولید برق را دارد.
وی بابیان اینکه ایران بعنوان سومین کشور در دنیا توانسته به این تکنولوژی دست یابد و آنرا بومی سازی کند، اظهار داشت: تکمیل زنجیره تولید نیازها کشور می تواند قیمت تمام شده کالا را کم کند و امیدواریم بتوانیم این صنایع را در اقصی نقاط کشور راه اندازی نماییم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی قبل از این در مراسم افتتاح کارخانه خط تولید شیشه آذر تبریز شرکت کرده بود.
کارخانه خط تولید شیشه آذر محصولاتی همچون شیشه های قابل مصرف برای بازار داخلی و شیشه های خودرو تولید می کند.
عملیات اجرایی راه اندازی شهرک صنعتی غیردولتی شیشه زرین در زمینی به مساحت ۸۵ هکتار و با سرمایه گذاری بیشتر از ۶ هزار میلیارد ریال و احداث اشتغال ۲۸۰۰ نفری شروع شد.