نماینده مجلس: پیش بینی صدور روزانه ۱ و نیم میلیون بشکه نفت، هزینه های جاری کاهش پیدا کند

به گزارش آذر نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس اظهار داشت: پیش بینی می شود سال ۹۸ روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت به ازای هر بشکه ۵۴ دلار به سایر کشورها صادر شود.

غلامرضا کاتب در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه کاهش هزینه های جاری و پرهیز از هزینه های اضافی در بودجه ۹۸ امری ضروری می باشد، تاکید کرد: پیش بینی می شود سال ۹۸ روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت به ازای هر بشکه ۵۴ دلار به سایر کشورها صادر شود.
وی با ابراز اینکه همینطور از جانب دیگر ۴۴۸ هزار میلیارد تومان بودجه عمومی کشور در سال آینده تصویب شده است، اضافه کرد: با عنایت به کسورات موجود در بودجه سال ۹۸، کاهش هزینه های جاری کشور بعنوان یک لزوم احساس می شود.
عضو خانه ملت از پیش بینی بودجه ۲۰۸ هزار میلیارد تومانی در حوزه دارایی ها و در آمدهای مالیاتی و عوارض برای سال آینده اطلاع داد و اضافه کرد: معتقدیم که در سال آتی می توانیم از محل واگذاری دارایی و مالیاتی بالغ بر ۵۱ هزار میلیارد تومان در آمد کسب نماییم.
کاتب با اشاره به اینکه در حوزه تملک دارایی هم ۶۲ هزار میلیارد تومان در بودجه ۹۸ پیش بینی شده است، اظهار داشت: میزان واریزی صندوق توسعه ملی از ۳۳ درصد امسال به ۲۰ درصد در سال آینده کاهش یافته است.
وی همینطور خاطرنشان کرد: از جانب دیگر اما ۲.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای تأمین هزینه های بخش دفاعی، آبخیزداری و طرح های سیستم نوین آبیاری در کشور برداشت شده است.