سرلشکر باقری خبر داد حفر دو کانال برای تسریع در انتقال آب از مناطق سیل زده به دریا

به گزارش آذر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به فروکش کردن آب از مناطق سیل زده گلستان، اظهار داشت: لایروبی نشدن رودخانه علت اصلی مشکل است و نیروهای مسلح در حال ایجاد دو کانال برای سرعت بخشیدن به خروج آب هستند.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، سرلشکر محمد باقری در جمع مردم لطمه دیده از سیل روستای سلاق یلقی شهرستان آق قلا اظهار نمود: امروز وظیفه داشتم که از نزدیک در جمع مردم صبور، نجیب و مومن ترکمن که با این سیل نامناسب مواجه گشتند، حضور پیدا کنم.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری دستور دارند که نیروهای مسلح تمامی امکاناتشان را برای کمک به مردم گسیل کنند.

سرلشکر باقری اظهار داشت: پیرو این فرمان ارتش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و وزارت دفاع با همه امکاناتشان در منطقه حاضر شدند و هدف از این سفر بررسی روند فعالیت این نیروها است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اشاره کرد: در جلسه ای که امروز پس از ظهر خواهیم داشت، هر کمبودی باشد با حداکثر توان تلاش می نماییم که آنرا تامین نماییم.

وی بیان کرد: لایروبی نشدن رودخانه علت اصلی مشکل است و با عنایت به وجود این حجم از آب امکان لایروبی رودخانه وجود ندارد اما در انتهای رودخانه بیل های مکانیکی سپاه و ارتش در حال حفر دو کانال هستند تا آب با سرعت بیشتری از منطقه به سمت دریا انتقال پیدا کند.
سرلشکر باقری اظهار نمود: در صورت بارندگی مجدد باید با ایجاد خاکریز و سیل بند، شهرها و روستاها مصون سازی شود.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اشاره کرد: ایجاد بیمارستان ها و درمانگاه ها، کمک های امدادی، رساندن غذا و آب در موارد ضرور و همین طور برقراری امنیت در حد مطلوب از دیگر اقدامات نیروهای مسلح در مناطق سیل زده است.