واعظی در حاشیه جلسه دولت: اقدام آمریکاعلیه سپاه تاثیری براقتصاد ندارد، دنبال جنگ روانی هستند

آذر: رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: مردم ما مطمئن باشند که هیچ اتفاقی متعاقب اقدام آمریکا مقابل سپاه نخواهد افتاد، آنها می خواهند روی ارز و اقتصاد تاثیر بگذارند ولی نمی توانند.

به گزارش آذر به نقل از مهر، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور بامداد امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباب تحریم شدن سپاه توسط آمریکا گفت: این کاری که دولت آمریکا انجام داد اقدامی عجولانه، تبلیغاتی و هدیه ای به نتانیاهو در آستانه انتخابات این رژیم بود و قصد داشت به صورتی انتخابات آنجا را تغییر دهد.
وی با اشاره به اینکه اقدام آمریکا درباب سپاه پاسداران، جنگ روانی است، اظهار داشت: آنها می خواهند اقدامشان به لحاظ اقتصادی تأثیرگذار باشد. آنها قصد داشتند شرایط به وجود آمده در خصوص وحدت و همبستگی ملی در کمک هایی که به مردم سیل زده صورت گرفت را بهم بریزند ولی شکر خدا دیدیم که نتیجه عکس داده است.
واعظی اضافه کرد: مردم، همه ارگان ها، قوای سه گانه و دستگاه های مختلف یک صدا از سپاه عزیزمان حمایت کردند و اقدام آمریکا سبب افزایش محبوبیت سپاه شد. ما سپاه را بخش بسیار با اهمیتی از کلیت نظام می دانیم و نمی توانیم سپاه را از توفیقات بزرگی که در چهل سال قبل هم در جنگ و هم در صلح داشتیم جدا بدانیم.
رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به بیانیه مهم شورای عالی امنیت ملی درباب محکومیت اقدام آمریکا، بیان کرد: روز گذشته آقای روحانی هم در سخنرانی خود در اجلاس روز ملی فناوری هسته ای، آنطور که در شأن سپاه بود مواضع حمایتی از سپاه داشتند.
وی اشاره کرد: امروز هم در دولت این مساله را بحث کردیم، آقای رئیس جمهور دستور دادند که همه دستگاه ها باید به شکلی اقدام نمایند که یک صدا بیرون بیاید و آن هم موضع حمایتی از سپاه باشد و طرف مقابل بداند که اقدام آمریکا یک کار تبلیغاتی است.
واعظی اظهار داشت: مردم ما هم مطمئن باشند که هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. آنها می خواهند روی ارز و اقتصاد تأثیر بگذارند ولی نمی توانند. وقتی ملت، دولت، مجلس، قوه قضائیه، دستگاه ها و ارگان های مختلف روی یک سوژه مشخص متحد باشند، بالقطع اتفاقی نخواهد افتاد.رئیس دفتر رئیس جمهور درباب اقدامات دولت در قبال تأمین مایحتاج مردم مناطق سیل زده، اظهار داشت: مهمترین دغدغه و کاری که دولت از دو سه روز مانده به عید تا به امروز در دستور کار خود دارد، این است که جلوگیری نماییم از اینکه این سیل بی سابقه تلفات و خسارات انسانی نداشته باشد.وی افزود: سیل یک پدیده ای است که در کشورهای مختلف همچون ژاپن، کشورهای اروپایی، آمریکا و دیگر کشورها آمده و لطمه هایی هم زده است با اینکه بهترین روش های پیش بینی هوا را دارند. در ایران هم این مساله صورت گرفت.رئیس دفتر رئیس جمهور بیان کرد: متأسفانه با حجم عظیم سیلی که در سراسر کشور داشتیم، برخی از عزیزان ما جان خودشان را از دست دادند که ما برای هر یک نفر هم ناراحت هستیم. ولی تلاش های گسترده ای که همه شامل نیروهای بسیج، ارتش، سپاه، هلال احمر، فرمانداری ها، استانداری ها و بقیه برای پیشگیری از وقوع مجدد سیل و کمک به سیل زده ها برای کاهش تلفات انسانی داشتند، قابل تقدیر است.واعظی اضافه کرد: ما بلافاصله سپس وقوع سیل عملیات امداد و نجات را داشتیم، ما سعی کردیم که به صورتی هرکسی که گرفتار سیل شده است را سرپناهی بدهیم و آنها را از منظر مایحتاج زندگی تأمین نماییم.وی بیان کرد: البته ما برمبنای اطلاعاتی که از هواشناسی داریم، یکی دو باران دیگر هم تا آخر فروردین خواهیم داشت. یکی از دلایلی که سدها را تخلیه می نماییم این است که در مرحله بعد بار دیگر با سیل مواجه نباشیم.رئیس دفتر رئیس جمهور اشاره کرد: مهم این است که ما بتوانیم پُل ها و جاده هایی که خسارت دیده اند را بازسازی نماییم. برای خانه های مردم و مزارع کشاورزی آنها برنامه داریم.واعظی افزود: با مجلس شورای اسلامی و بخش های دیگر صحبت کردیم که با کمک هم در ایام آینده اقدامات بیشتری صورت گیرد و بحث بازسازی مناطق سیل زده یکی از بحث های جدی ما شود. کارهایی که از شروع وقوع سیل تا امروز انجام دادیم اقدامات خوبی بوده و امیدواریم که این روند را همچنان با قوت برای سیل زدگان انجام دهیم.