سردار پاکپور: نفربرهای سپاه برای انتقال سیل زدگان در سیستان مستقر شدند

به گزارش آذر فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران اظهار داشت: نفربرهای زرهی سپاه برای انتقال سیل زدگان شهرستانهای شمالی این استان به محل های امن در منطقه استقرار یافتند.

به گزارش آذر به نقل از روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در جنوب شرق کشور، سردار محمد پاکپور تصریح کرد: نیروهای مهندسی سپاه و سایر نیروهای امدادی سیستان در حال ایجاد سیل بند در بالادست دایک کانال نیاتک هستند.
وی بیان کرد: تلاش بی وقفه نیروهای سپاه برای ایجاد سیل بند در راه ورودی آب از کشور افغانستان به منطقه سیستان در حال انجام می باشد.
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران اظهار داشت: پیش از وقوع سیلاب در سیستان بازدید هوایی از نقاط بحرانی انجام و تجهیزات سپاه در منطقه مستقر شدند.
وی اضافه کرد: با عنایت به اینکه فشار آب ورودی از سمت کشور افغانستان زیاد است و دیواره های حفاظتی منطقه هم به علت خشکسالی های طولانی مدت صدمه پذیر بود منجر به خروج آب از میان شکاف ها شد.
سردار پاکپور افزود: ۲ شکاف اصلی در دایک کانال نیاتک ایجاد که شب گذشته اولین شکاف مسدود شد.
وی خاطرنشان کرد: از آنجائیکه تردد برای رسیدن به شکاف دوم میسر نبود در گام نخست مسیر ویژه تردد خودرو، نیرو و ارسال مصالح بازگشایی شد.
فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران اظهار داشت: به منظور مسدود کردن شکاف دوم هم در حال ایجاد سیل بند در بالا دست آن هستیم تا با کاهش عرض مسیر ورودی بتوانیم آب را به سمت تالاب بین المللی هامون هدایت کرده و از ورود آب به روستاها جلوگیری نماییم.
وی بیان کرد: به علت اینکه احتمال داده شد در بعضی نقاط امکان تردد خودرو وجود نداشته باشد نفربرهای زرهی در منطقه مستقر شده اند تا کار انتقال و جابجایی افراد در سیل مانده را انجام دهند.
سردار پاکپور افزود: یکی از علل طولانی شدن عملیات مسدود سازی شکاف، حرکت خلاف جهت باد بود که مانع ورود آب به سمت تالاب می شد اما از بامداد امروز سرعت باد هم کاسته شده و عملیات سرعت بیشتری خواهد گرفت.