امام جمعه قم در جمع راهپیمایان روز قدس تبریز: روزقدس روز وحدت اسلامی است، تلاش صهیونیستهابرای تخریب مسجد الاقصی

به گزارش آذر امام جمعه قم اظهار داشت: روز قدس یادگار امام خمینی و روز مقابله مستضعفین ضد مستکبرین و روز وحدت اسلامی است.

به گزارش آذر به نقل از مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز جمعه در جمع راهپیمایان روز قدس تبریز اظهار داشت: از مردم قهرمان و همیشه در صحنه آذربایجان و تبریز به خاطر این حضور باشکوه و پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس تشکر می کنم.
وی افزود: یکی از موارد اهمیت فلسطین این است که در اینجا مسجدالاقصی و قبله اول اسلام قرار دارد و علت بعدی، شروع معراج پیامبر از مسجد الاقصی است.
حسینی بوشهری اضافه کرد: فلسطین خاستگاه و جایگاه پیامبرانی مثل حضرت یوسف، موسی، سلیمان است و مورد احترام اسلام، مسیحیت و یهود قرار دارد.
وی اظهار داشت: فلسطین حدود ۴۰۰ سال در اختیار مسلمانان بود و وزیر خارجه بریتانیا کاری کرد تا یهودیان به آنجا بروند و عرصه را روز به روز بر مسلمانان فلسطین تنگ کردند.
امام جمعه قم اضافه کرد: هرچه جلو آمدیم شاهد بمباران بر سر کودکان، زنان، مدارس و بیمارستان ها بودیم و ترس و وحشت سراسر فلسطین را گرفت.
این عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: مدعیان حقوق بشر کجا هستند که از فلسطین دفاع کنند. امروز اسرائیل با کارنامه ننگین تهدید کننده امنیت کشورهای اسلامی است.
حسینی بوشهری اظهار داشت: اسرائیلی ها همواره با حفاری ها قصد تخریب مسجد الاقصی که مورد احترام اسلام، یهود و مسیحییت است، را داشته اند و گردشگران غربی را با سگ هایشان وارد محوطه مسجد الاقصی کرده اند.
داعشی ها چرا یک تیر هم سمت اسرائیل نفرستادند
وی اظهار داشت: طی چند مرحله کشورهای اسلامی و عربی چندین بار ضد اسرایل جنگ کردند اما چون اسرائیل مورد حمایت آمریکا و انگلیس بود، این کشورهای عربی و اسلامی در مواجهه با اسرائیل شکست خوردند.
وی اضافه کرد: علت شکست ها فاصله گرفتن از اسلام و تکیه بر ناسیونالیسم است و این حرکت ها ناکام ماند. وی اظهار داشت: ما با شرایطی مواجه هستیم که سیاست راهبردی آمریکا حفظ امنیت اسرائیل است. آمریکا برای حفظ امنیت اسرائیل، گاهی قرارداد کمپ دیوید را مطرح می کند. اخیراً هم داعش را برای برهم زدن امنیت و سرگرم کردن مسلمانان بیان نمود. وی اظهار داشت: داعشی که مدعی مبارزه بود، در این مدت حتی یک تیر به سمت اسرائیل نفرستاد بنابراین داعش تحت فرمان آمریکا است.معامله قرن در یک جمله خلاصه می شودحسینی بوشهری اضافه کرد: معامله قرن در یک جمله خلاصه می شود. شهرک های یهودی نشین همچنان در اختیار اسرائیل باقی بماند و فلسطین تحت محاصره قرار بگیرد. در واقع می خواهند دولت جدید فلسطین تشکیل گردد و ارتش نداشته باشد و سلاح های خویش را در اختیار اسرائیل قرار دهد. وی اظهار داشت: اقدام اول انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس و اقدام دوم کنفرانس منامه و کنفرانس مکه بود. وی افزود: پیام امروز مردم به قلب کاخ سفید خواهد رفت که معامله قرن مد نظر ترامپ احمق، مثل سایر طرح ها شکست خواهد خورد. امام جمعه قم اظهار داشت: امروز اسرائیل بیشتر از ۴۸ ساعت تاب مقاومت ندارد و عقب نشینی می کند. شعارهای مردم این پیام را به قلب کاخ سفید برد که معامله قرن مثل سایر طرح ها شکست خواهد خورد. وی ادامه داد: مردم فلسطین میگویند ما که مالک فلسطین هستیم، در این معامله قرن حضور نداریم و بنابراین این معامله تحقق نخواهد یافت. وی اظهار داشت: اراده ها تعیین کننده پبروز جنگ هست بنابراین با حضور حماسی مردم در تمام عرصه های کشور، این ملت هیچگاه شکست نخواهد خورد. وی اظهار داشت: گاهی در فضای مجازی مطرح می شود، چرا باید ما بخاطر فلسطین به صحنه بیاییم؟ برادران خواهران؛ فلسطین دو بعد دینی و انسانی دارد. اگر مسلمانیم، هم از بعد دینی و هم از بعد انسانی خویش را موظف و مکلف و مسئول بدانیم. وی افزود: آنجا قبله اول اسلام و پاره تن اسلام است. آیا مسلمان باغیرت به خود اجازه می دهد که سکوت کند و حتی با یک راهپیمایی فریاد نکشد؟حسینی بوشهری اظهار داشت: وقتی که مردم فلسطین فریاد مرگ بر اسرائیل ما و مشت های گره کرده ما را در خیابان های تبریز می شنوند و می بینند، احساس قدرت می کنند. وی اظهار داشت: اگر به مساله فلسطین از بعد اسلامی نگاه نکنیم، لااقل از بعد انسانی نگاه نماییم. ادامه دارد