رئیس کمیسیون عمران مجلس: دریافت کمیسیون مشاوران املاک متری می شود

به گزارش آذر رئیس کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: این کمیسیون در حال بررسی تغییر نحوه دریافت کمیسیون مشاوران املاک از ثمن معامله به متراژ مسکن می باشد.

به گزارش آذر به نقل از صداوسیما، محمد رضا رضایی کوچی اضافه کرد: از حدود دو سال پیش بازار خرید و فروش و اجازه مسکن در کشور بویژه کلانشهرها گرفتار تشنج شده و دولت تا کنون فعالیت جدی برای مرتفع ساختن مشکلات اجاره نشین ها انجام نداده است.
وی اظهار داشت: ما در مجلس تا کنون بارها این مشکلات را به دولت تذکر دادیم، اما تا دولت لایحه ای برای مرتفع ساختن آن به مجلس عرضه ندهد کار چندانی از عهده مجلس برای این مشکل بر نمی آید.
رضایی کوچی در پاسخ به این پرسش که چرا مجلس هیچ گونه ساز و کار و ابزاری برای مرتفع ساختن مشکلات مردم در اختیار ندارد؟ خاطرنشان کرد: البته دست مجلس آنقدر هم خالی نیست و ما در حال بررسی طرح هایی هستیم که در صورتیکه دولت هر چه زودتر تلاشی برای مرتفع ساختن مشکلات اجاره نشین ها در کشور انجام ندهد این طرح ها را به صحن علنی مجلس ببریم.
وی افزود: الان طرحی در کمیسیون عمران مجلس درحالی بررسی است که بر مبنای آن مشاوران املاک دیگر امکان دریافت درصدی از ثمن معامله را نداشته باشند و کمیسیون خویش را از متراژ مسکنی که آنرا اجاره می دهند و یا به فروش می رسانند، دریافت نمایند.
رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: دلیل بررسی این طرح ها هم این است که ما در یک سال گذشته بسیار شاهد این مورد بودیم که عده ای سودجو برای کسب کمیسیون بیشتر مبادرت به فروش منازل مسکونی بالاتر از عرف بازار می کنند که این اقدام آنها، در افزایش قیمت خرید و فروش واحدهای مسکونی و همینطور اجاره بها تأثیر مستقیم داشته است.