جهانگیری در حاشیه جلسه دولت: آیا کسی تردید دارد که دولت تورم را کاهش و اقتصاد را رونق داد؟

به گزارش آذر معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: من سال ۹۶ گفتم تورم را کاهش و اقتصاد را رونق می دهیم؛ درست است، اما به معنای آن است که این کارها را کرده ایم، مگر کسی در این خصوص تردید دارد؟

به گزارش آذر به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور بامداد امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی مطالب در فضای مجازی در مورد صحبت های خودش و وعده هایی که در گذشته داده بود، اظهار داشت: برخی در فضای مجازی قسمت هایی از سخنان من را در سال ۹۶ منتشر می کنند که من می گویم ما تورم را کاهش و اقتصاد را رونق می دهیم؛ درست است، اما به معنای آن است که این کارها را کرده ایم. مگر کسی در این خصوص تردید دارد؟
وی افزود: امروز شرایط دیگری برای کشور رقم خورده است و به علت حساسیت دشمن نمی توانیم آنرا باز نماییم و بگوییم چه اتفاقاتی افتاد و چه شد که ثبات و آرامشی که در اقتصاد کشور به وجود آمده بود، گرفتار تلاطم شد. این تلاطم و علل آن استدلال های قوی دارد که به علل رعایت حال مردم و شرایط کشور و جنگ اقتصادی که در آن قرار داریم نمی توانیم آنرا بیان نماییم.
معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: اقدامات دولت در شرایط جنگ اقتصادی اقدامات خوب و درستی بوده و قابل دفاع است و حامیان دولت نباید با دیدن برخی مشکلات خودشان را نسبت به کاری که انجام دادند کم تاثیر بدانند.
جهانگیری اضافه کرد: دولت با برنامه هایی که انجام داده شرایط بهتری را در اقتصاد و سیاست داخلی و خارجی به وجود خواهد آورد.
معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام آمریکا در تحریم وزیر امور خارجه کشورمان و اینکه آیا این تحریم تاثیری در مسافرت وزیر امور خارجه جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل خواهد داشت، اظهار داشت: آمریکایی ها اقدام بسیار عجیبی انجام دادند، اقدام آنها از هرگونه عقلانیت و منطق به دور بود. آقای ظریف یک شخصیت بسیار فعال، دانشمند و اثرگذار در مجامع بین المللی است و همگان همچون خود ترامپ به نقش ارزشمند آقای ظریف اعتراف کرد. خود ترامپ می گوید زمانی که دیدم وزیر امور خارجه ایران با منطق و استدلال در مذاکرات صحبت می کند گفتم نیروهای آمریکایی حریف او نمی شوند.
وی افزود: حتی وزیر امور خارجه آمریکا از آقای ظریف بعنوان شخصی متین، مودب و دانشمند نام می برد، اینها نشان دهنده منطق جمهوری اسلامی است و کسانی که به دنبال گفتگو با جمهوری اسلامی باشند از راه وزارت خارجه و شخص وزیر باید اقدام نمایند و تحریم کردن آقای ظریف اقدام بسیار اشتباهی بود که دولت آمریکا انجام داد و این اقدامات نمی تواند جایگاه یک کشور بزرگ و قدرتمند مانند ایران را در سازمان ملل تضعیف کند.
جهانگیری تصریح کرد: آنها مجبور هستند حتی اگر شده به صورت موردی با ورود آقای ظریف در آمریکا جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل موافقت کنند. امیدوارم هیچ اخلالی در کار اعزام هیئت هایمان جهت شرکت در نشست سازمان ملل بخصوص وزیر خارجه به وجود نیاید. وی در مورد برگزاری انتخابات مجلس در سال جاری، اظهار داشت: با عنایت به شرایط سیاسی بین المللی و داخلی حضور مردم بسیار تعیین کننده است. تفاوت این انتخابات با انتخابات گذشته در این است که ما در یک مقطع خاص قرار داریم. معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: فشارهای بین المللی شدیدی بر روی ما اعمال شده است و ما با راهبرد مقاومت در مقابل این فشارها از انسجام و وحدت داخلی برخورداریم. وی تصریح کرد: انسجام به معنای آن است که همه گروه های سیاسی شامل اصلاح طلب و اصولگرا که در فضای سیاسی کشور فعال می باشند، یک محیط مناسب را رقم بزنند. وزیر کشور جلسات را با گروه های سیاسی داشتند که ادامه دار خواهد بود و باید با شورای نگهبان و سایر نهادها هم هم رایزنی صورت گیرد و من امیدوارم زمینه یک انتخابات پرشور، که نیاز کشور است، فراهم گردد. معاون اول رئیس جمهور در مورد اختیارات و وظایف خود در دولت اظهار داشت: وضعیت ما در دولت خوب است. به هر حال اختلافات کارشناسی امکان دارد وجود داشته باشد، اختیارات من خوب است و راضی هستم. مسائل داخلی دولت از انسجام خوبی برخوردار می باشد. جهانگیری خاطرنشان کرد: رابطه من با آقای روحانی خیلی خوب است و خوشبختانه اختلافی ندارم. معاون اول رئیس جمهور درمورد نقش دولت در انتخابات اظهار داشت: یکی از راهبردهای مهم دولت در سال ۱۳۹۸ در کنار برنامه های اقتصادی و بین الملل در بخش سیاست داخلی، برگزاری یک انتخابات پرشور و مشارکت گسترده مردم است. وی تصریح کرد: انتخابات با حضور گسترده مردم این است که باید زمینه و حضور همه جریانات به وجود بیاید. معتقدم همه جریان ها باید کاندیدهای خودشان را داشته باشند و ما تلاش می نماییم چنین صحنه ای را در انتخابات کشور رقم بزنیم. جهانگیری در مورد برگزاری جلسه هیأت حل اختلاف بین دولت و مجلس بیان کرد: ما برای زمینه هایی که اختلاف وجود دارد راهکار داریم. هنگامی که اختلاف بین قوا وجود داشته باشد طبق قانون اساسی، مقام معظم رهبری که هماهنگ کننده بین قواست هیئتی را مشخص می کنند و آن هیئت اعلام نظر می کند. معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: رابطه دولت و مجلس مشکلی ندارد و اظهار نظر این شورا باید بگونه ای باشد که هم نظر مجلس و هم نظر دولت تأمین شود. جهانگیری در انتها در مورد گزارش سالیانه دولت به مجلس تصریح کرد: مشکلی نیست، دولت هر زمانی که می تواند و نیاز باشد و خودش تشخیص بدهد، به مجلس گزارش خواهد داد.