خالدی: ایران و کشورهای منطقه به تنهایی قدرت تامین امنیت خلیج فارس را دارند

آذر: یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی و کشورهای منطقه خود به تنهایی آنقدر قدرت دارند که بتوانند امنیت حریم آبی خود در خلیج فارس را تامین کنند، اظهار داشت: آمریکا با ایجاد یک ائتلاف به دنبال مشروعیت بخشیدن به برنامه ها و سخنان نامشروع خود ضد ایران است.
محمد خالدی سردشتی در گفتگو با ایسنا با اشاره به تلاش آمریکا برای برگزاری نشست بحرین و اجرای طرح امنیت دریایی در خلیج فارس علیرغم مخالفت برخی کشورهای منطقه و برخی کشورهای اروپایی بیان کرد: از روزی که ترامپ رئیس جمهور آمریکا شد شخصا تمامی دپارتمان ها و مقررات بین المللی را زیر پا گذاشته است. امروز هم به خود این اجازه را داده است تا در همه امور دنیا دخالت کند.
ایشان در ادامه اظهار نمود: مرزهای بین المللی در دنیا تعریف شده و مشخص است و تمامی کشورها هم از آن آگاه هستند و مرزهای ایران در منطقه خلیج فارس هم مشخص است. بعد از آنکه ایران پهپاد آمریکایی را زد و کشتی انگلیس را توقیف نمود به آنها فشار آمد و با چنین اقداماتی به دنبال خود نمایی هستند.
نماینده مردم لردگان در مجلس خاطرنشان کرد: آمریکا نمی تواند برای ایجاد یک ائتلاف دریایی در خلیج فارس همه کشورها را با خود همراه کند. جمهوری اسلامی و کشورهای منطقه خود به تنهایی آنقدر قدرت دارند که بتوانند امنیت حریم آبی خود در خلیج فارس را تامین کنند.
ایشان در ادامه تصریح کرد: آمریکا هرچقدر هم که تلاش کند باز با دیوار مقررات بین المللی برخورد خواهد نمود. آمریکا با چنین اقداماتی به دنبال ایجاد یک اجماع ضد ایران و در نهایت تامین منافع خود است. ایران امروز یک کشور ابر قدرت است و آمریکا با ایجاد یک ائتلاف به دنبال مشروعیت بخشیدن به برنامه ها و سخنان نامشروع خود ضد ایران است.
خالدی در ادامه با تاکید بر اینکه آمریکا با کوشش برای ایجاد یک ائتلاف در خلیج فارس به دنبال خود نمایی است، اظهار داشت: آمریکا در این اجماع به دنبال شکل گیری یک توافق ضد ایران و مشروعیت بخشیدن به حرف های ناحق خود ضد ایران است. این اتفاق هم نخواهد افتاد چونکه در نهایت حرف آخر را سازمان ملل و مقررات بین المللی خواهد زد.