موسوی لارگانی در موافقت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی: نزدیکی به رئیس جمهور امتیاز مثبت مونسان است

به گزارش آذر نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی اظهار داشت: نزدیکی مونسان به رئیس جمهور، یک پوئن و امتیاز مثبت است.

به گزارش آذر به نقل از مهر، در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی رأی اعتماد به علی اصغر مونسان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سید ناصر موسوی لارگانی در موافقت با رأی اعتماد به وی تصریح کرد: تسهیل در صدور ویزا، لغو روادید با برخی کشورها از اقدامات مؤثر آقای مونسان در افزایش گردشگری بوده است؛ نگاه او معطوف به استفاده از وقت خصوصی است.
وی افزود: آقای مونسان از نظر سیاسی با جریان های مختلف تعامل داشته ولی وارد بازی های سیاسی نشده است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سازمان جهانی گردشگری، کشور ایران را جزو ۱۰ کشور نخست جهان در زمینه پتانسیل های گردشگری معرفی کرده است که طی سال گذشته، ۱۲ میلیارد دلار سهم گردشگری در کشور است که با افزایش ۱۲ درصدی مواجه بوده است.
موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: مونسان در امور گردشگری به محدودیت ها و شئونات اسلامی واقف بوده و رعایت می کند.
وی اظهار داشت: در سال ۹۷، ۶۰۰ میلیون دلار صادرات صنایع دستی و ۳۶۰۰ میلیارد تومان فروش صنایع دستی در داخل کشور داشته ایم.
این نماینده مجلس بیان کرد: در سال ۹۶ طرح تجاری سازی صنایع دستی از جانب آقای دکتر مونسان کلید خورده تا از فروش فله ای صنایع دستی جلوگیری شود.
موسوی لارگانی با اشاره به انتقادات نمایندگان از مونسان اظهار داشت: یکی از نکاتی که عنوان شد، نزدیکی او به رئیس جمهور است که به نظر من این مورد یک پوئن و امتیاز مثبت است و می تواند باعث توسعه این وزارتخانه شود.
وی تصریح کرد: ایراد دیگر این بود که او مدیرانی را از منطقه آزاد کیش به میراث فرهنگی آورده اند؛ قرار دادن یکی از مدیران موفق منطقه آزاد در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عیب است یا حُسن!؟