فرمانده پایگاه هوایی وحدتی: قطعات مصرفی هواپیماهای ارتش ساخت کشور هستند

به گزارش آذر امیر سرتیپ دوم بهمرد در نشست مشترکی که بین پایگاه هوایی وحدتی دزفول و دانشگاه آزاد اسلامی دزفول برگزار شد، اظهار داشت: قطعات مصرفی هواپیماهای نیروی هوایی ارتش ساخت متخصصان داخل کشور هستند.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، تفاهم نامه همکاری بین پایگاه هوایی چهارم شکاری وحدتی دزفول و دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در جهت تعاملات علمی، تحقیقاتی و مطالعات برای ساخت و تعمیر قطعات یدکی صنعت هواپیمایی به امضاء رسید.
امیر سرتیپ دوم خلبان بهمن بهمرد، فرمانده پایگاه چهارم شکاری وحدتی دزفول در این جلسه اظهار داشت: قطعات مصرفی هواپیماهای نیروی هوایی ارتش بومی و توسط متخصصان داخل کشور ساخته شده اند.
وی اضافه کرد: با عنایت به وجود ظرفیت های کارگاهی و آزمایشگاهی در دانشگاه آزاد، این دانشگاه توانایی ساخت قطعات را دارد که پس از عقد این تفاهم نامه، قطعات را زیرنظر کارشناسان پایگاه و متخصصان این واحد دانشگاهی خواهیم ساخت و برای تایید نهایی و گواهی استاندارد اقدام خواهیم کرد.
وی از کارشناسان و متخصصان دانشگاه آزاد اسلامی برای بازدید میدانی، عملیاتی و آشنایی با قطعات موردنظر هواپیماهای پایگاه چهارم شکاری دعوت کرد.
در ادامه علی افروس، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی دزفول ضمن معرفی امکانات و تجهیزات کارگاهی، آزمایشگاهی و توان علمی اعضای هیئت علمی و دانشجویان این دانشگاه در جهت مقابله با تحریم های آمریکا و ایادی دست نشانده آن و ظرفیت های بالای علمی جوانان دانشگاهی برای ساخت و تولید صنایع داخلی به خصوص در صنعت هواپیمایی، اظهار نمود: این دانشگاه با وجود مرکز تحقیقات مواد، انرژی و دستگاه های پیشرفته توانایی طراحی، تولید قطعات مصرفی و وارداتی مورد نیاز پایگاه چهارم شکاری دزفول را دارد.
بعد از آخر این نشست تخصصی، استادان دانشگاه و کارشناسان پایگاه هوایی از کارگاه ها و آزمایشگاه های دانشگاه آزاد اسلامی دزفول بازدید کردند و از نزدیک با نحوه فعالیت و چگونگی ساخت وسایل و قطعات مورد نظر آشنا شدند.