دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران: امروز خیانت های امریکا ومتحدان غربی اش بیشتر از پیش بر مردم ثابت شده است

به گزارش آذر دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اظهار داشت: امروز خیانت های امریکا و متحدان غربی و منطقه ای اش بیشتر از پیش بر مردم با خروج از برجام و تحریم های ظالمانه ثابت شده است،  اما متاسفانه  آقایان همان مشی گذشته را مدنظر داشته و همه  چیز از آب خوردن مردم تا بودجه مملکت را به توافق با غرب گره زده اند و پیگیر هستند  تا توافقی جدید صورت گیرد.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، محمد زادمهر فعال دانشجویی در سخنرانی قبل از خطبه های این هفته نماز جمعه تهران اظهار داشت: سعادت بزرگی است که در یوم الله ۱۳ آبان و روز مبارزه با استکبار از این تریبون مقدس و مهم جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم شریف تهران چند نکته ای را عرض می کنم. ابتدا بر خود می بالیم که هر ساله به مناسبت اربعین قیام حسین (ع) جمعیت میلیونی شامل مسلمان و غیرمسلمان برای تجدید میثاق با ان امام به راه افتاده و خودرا به کربلا می رسانند و باید قدر دان مردم کشورمان و موکب داران و هیات ایرانی و ملت شریف عراق باشیم.
وی با اشاره به ۱۳ ابان و روز مبارزه با استکبار اظهار داشت: ۱۳ آبان یادآور حضور دانش آموزان و دانشجویان در کنار سایر اقشار ملت ایران در راه مبارزه با طاغوت و استکبار و پیروزی انقلاب اسلامی است. جنبش دانشجویی مسلمان در ۱۳ آبان سال ۵۸ مبادرت به تسخیر لانه جاسوسی کرد و اسنادی را منتشر نمود که همه خیانت های آن شیطان بزرگ را در حق این ملت مظلوم افشا کرد.
زادمهر اضافه کرد: امروز خیانت های امریکا و متحدان غربی و منطقه ای اش بیشتر از پیش بر مردم با خروج از برجام و تحریم های ظالمانه ثابت شده است، اما متاسفانه آقایان همان مشی گذشته را مدنظر داشته اند و همه چیز از آب خوردن مردم تا بودجه مملکت را به توافق با غرب گره زده اند و پیگیر هستند تا توافقی جدید صورت گیرد.
وی با طرح این سوال که تاریخ برای چیست؟ اظهار داشت: آیا برای آن نیست که درس بگیریم. ما از برجام و خیانت های امریکایی ها و پلیس خوب و بد اروپا و امریکا درس گرفتیم یا خیر؟ این ها سوالاتی است که ظاهرا در جریان مذاکرات جدید همه فراموش شده است. امریکا و رئیس جمهور دیوانه اش هر چه داشته اند گذاشتند اما ایران به فضل الهی هم ۴۰ سالگی را پشت سر گذاشت و هم با تمام قوا بحران ها را کنترل کرده و به پیش می رود.
زادمهر اشاره کرد: از مسئولین امر انتظار می رود با عنایت به بازی مسخره اروپا و عدم جبران خروج امریکا از برجام و نرسیدن جمهوری اسلامی به منافع حاصله، گام های پیش رو برای خروج از برجام را محکم تر برداشته و مرحله چهارم باید افزایش سطح غنی سازی تا ۲۰ درصد و حتی بیشتر باشد تا غرب بداند جمهوری اسلامی ایران ترسی از هیچ قدرتی در منطقه ندارد.
وی افزود: متاسفانه باید پرسید آقایان مشکلات اقتصادی و بانکی را به تصویب چه لوایحی گره زده اند؟ در صورتیکه رهبر انقلاب تاکید بر مبارزه با فساد اقتصادی و تروریسم با طرح های بومی و داخلی دارد، عده ای با تحمیل سخنانی قصد بر کرسی نشاندن صحبت های خود برای بر باد دادن بخش دیگری از منافع کشور را دارند.
دبیر کل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اشاره کرد: اصرار بیش از اندازه و فشار بر مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تصویب لوایح مذکور ما را به یاد فریادها و فشارها بر مجلس در سال ۹۴ و تصویب برجام می اندازد. راضی نگه داشتن غرب در شرایط فعلی برجام اساسا اشتباه بزرگ در سیاست خارجی کشور است. آقای مسوولی که ما را مانع کار خود می دانید بدانید ما مانع کار شما نیستیم ما مانع ضرر به معیشت و اقتصاد کشور هستیم.
وی اضافه کرد: آقایان اندکی از محور مقاومت عبرت بگیرند. یمنی ها با دست خالی و در مقابل گاو شیرده چه ها می کنند و بزرگترین تاسیسات نفتی عربستان را با خاک یکسان می کنند و عربستان جرات پاسخ ندارد و مدام به جامعه جهانی التماس می کند که جنگ را اختتام بدهد. حضور ما در منطقه جدای از آنکه وظیفه شرعی ما در کمک به مسلمانان و برادران دینی است، تامین کننده قطعی امنیت و دور کردن درگیری ها از مرزهایمان است. اگر فردی علت حضور ما در عراق و سوریه و لبنان و دیگر کشورهای منطقه را درک نمی کند، باید اظهار داشت که از دیپلماسی هیچ نمی فهمد.
زادمهر اشاره کرد: از دولت انتظار می رود از حضور قاسم سلیمانی بهره برده و حال که زمینه سرمایه گذاری و حضور در بازارهای کشورهای منطقه پس از جنگ های طولانی با داعش همچون عراق و سوریه برقرار است، بهره برده تا شاهد رونق هر چه بیشتر صنعت مان باشیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در مساله شفافیت باید به حال مجلس تاسف خورد که این چنین در مقابل مردم مقاومت می کند، اظهار داشت: باید پرسید از چه می ترسید که مردم از رای شما آگاه باشند. از رای شمابه اعتماد وزیر و به برجام و جوان گرایی؟ اگر رای دادن بر طبق استدلال و منطق است، اساسا ملت از شما می پذیرد اما اگر مسایلی در کار است و پشت پرده ای وجود دارد آن بحث دیگری است. شفافیت آرای نمایندگان آزمون بزرگی برای مجلسی ها در انتخابات پیش روست. ملت اساسا مقابلشان ایستاده اند و با عدم رای مجدد، آنها را از صحنه مدیریت کشور حذف خواهند کرد. این سرانجام افرادی است که فکر می کنند مردم نمی فهمند اتفاقا باید اظهار داشت که شما هستید که درک درستی ندارید.
این فعال دانشجویی همین طور با اشاره به اعلام نگرانی شدید از وضعیت خصوصی سازی در کشور اظهار داشت: این چه سیستمی است که کارخانه ها به ورطه نابودی رفته اند و جز بیکاری برای کشور سودی ندارد. هپکو و آذراب و مجتمع گوشت اردبیل و… همه در حال نابودی هستند. شرایط اقتصادی هیچ ارتباطی به تحریم ها ندارد و ریشه اصلی مشکلات درون کشور است و متاسفانه مهار اقتصاد و تولید را رها کرده ایم و کشور درگیر واردات شده است. دغدغه مردم در سال های گذشته اگر بیکاری بود امروز معیشت است و شاغلین درگیر مشکلاتی شدند. کارگزاران ما باید پاسخگو باشند با معیشت مردم چه کرده اند؟ گرانی افسارگسیخته در کشور با نهاد نظارتی چه معنا دارد؟ یا نهاد نظارتی نداریم یا اگر داریم معیوب است.
وی اضافه کرد: دولت که مدام حرف از تدبیر می زند حال خودی نشان داده و بازار رها شده را کنترل کند تا این سال های پایانی را با دعای مردم به انتها برساند.
زادمهر اشاره کرد: در زمانه ای که سرعت گسترش علوم به ثانیه ای مطرح است، عده ای با سیاسی کاری خود درصددند تا شاهرگ نظام علمی کشور را قطع کنند و اصلی ترین دغدغه دانشگاه را از علم به سیاست زدگی تبدیل کنند. آنچنان که بجای پژوهش های علمی در تلاشند که فرد فعال رسانه ای ضد انقلاب را با دور زدن قانون جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه هیات علمی کنند. این عناصر امسال نیز برای تکمیل پازل فتنه می خواهند روح الله زم های دیگری را در صحن دانشگاه به وجود آورند، در صورتیکه دانشجو بیدار است و این عناصر زیر پای دانشجویان انقلابی لگدمال می شوند.
وی درانتها اظهار داشت: ملت بدانید که جنش دانشجویی مسلمان کشور به ویژه اتحادیه دانشجویان ضمن دعوت از مردم برای حضور باشکوه در راهپیمایی ۱۳ آبان به ملت می گوید که در تمام مشکلات در کنار آنها ایستاده است و مطالبه حق تضعیف شده مردم از دولت و سازمان های دیگر را وظیفه خود می داند؛ در این راه سختی های بسیاری است که با همراهی مردم به شیرینی تبدیل گشته و سرانجام جنبش دانشجویی برای ملت اثر بخش خواهد شد.

منبع: