جهانگیری: طرح های آبی و خاکی کشور از افتخارات نظام و دولت می باشد

به گزارش آذر جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح های آبی و خاکی غرب کشور ظهر امروز به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار گردید.

به گزارش آذر به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری در جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح های آبی و خاکی غرب کشور با اشاره به اینکه اجرای طرح های آبی و خاکی غرب کشور یکی از شاخص ترین کارهای دولت تدبیر و امید است که کمتر هم درباره آنها اطلاع رسانی شده است، اظهار داشت: طرح های عظیم آبی و خاکی کشور از افتخارات نظام و دولت می باشد که با موافقت مقام معظم رهبری و برداشت ۸ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی شروع شد و باید همه تلاش خویش را به کار گیریم تا این طرح ها تا حد امکان قبل از آخر دولت دوازدهم به بهره برداری برسند.
معاون اول رئیس جمهور در این نشست تصریح کرد: اجرای این طرح ها باید به صورت جامع پیگیری شود تا اگر سدی به بهره برداری رسید، شبکه های پایین دستی توزیع آب آن هم آماده شده باشد. همینطور تلاش کنید تا تونل انتقال آب رودخانه زاب به دریاچه ارومیه هم سریع تر به بهره برداری برسد چون که تثبیت و احیای این دریاچه یکی از برنامه های مهم دولت بوده و هست.
در این جلسه که رئیس کل بانک مرکزی، وزیر نیرو و سرپرست وزارت جهاد کشاورزی هم حضور داشتند، رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: همه تلاش خویش را می نماییم تا طرح هایی که ۸ میلیارد دلار برای اجرای آنها از صندوق توسعه ملی برداشت شده است، برای تامین مبالغی اندک نیمه تمام باقی نمانند.
وزیر نیرو هم در این نشست خواهان تسریع در تامین منابع مالی این طرح ها شد و آمادگی این وزارتخانه را در بکارگیری تمامی امکانات برای به بهره برداری رساندن هر چه سریعتر طرح های آبی و خاکی غرب کشور اعلام نمود.
در این جلسه بعد از بحث و تبادل نظر نمایندگان دستگاه های ذیربط، مقرر شد سازمان برنامه و بودجه کشور برای تسریع در روند اجرای طرح های آبی و خاکی غرب کشور نسبت به تامین منابع مالی اقدام نماید و نتیجه را گزارش نماید.