حزب اعتماد ملی: تراژدی کولبری چه زمانی آخر می یابد؟

به گزارش آذر حزب اعتماد ملی با صدور پیامی به دنبال درگذشت دو برادر نوجوان که در راه کولبری در سرما جان خویش را از دست دادند، تصریح کرد که «فرهاد خسروی» نماد محرومیت مردمی است که با تمول گرایی و تمرکزگرایی مسؤلان، در گوشه ای از همین وطن، تنها و دور افتاده اند.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، متن این پیام به شرح زیر است:
تصویر نوجوان 14 ساله جان باخته در سرمای مریوان، بر عمق جان هر انسانی چنگ می زند؛ نوجوانی که برای لقمه ای نان، راهی جز مرز و کولبه بری نیافت و به همراه برادر 17 ساله اش دل به سرما زد.
دغدغه نان، برای برخی به قیمت جان تمام می شود و نان، این دفعه قربانیان کوچکی گرفته است. اما آیا تصویر پیکر فرهاد خسروی با مشت گره کرده، جدای از فضای احساسی و کوتاه مدت چند روزه در فضای مجازی، می تواند تلنگری به مسؤلان برای رفع مشکلات مردم این مناطق باشد؟ بحران بیکاری و فقر، خیلی از مردم کردستان و آذربایجان غربی را محکوم به انتخاب شغلی کرده که جز لقمه ای نان، درد و رنج و بیماری و مرگ برای این مردم صبور و غیور آورده است. نوجوان چهارده ساله در آستانه ماه چهارم تحصیلی چرا به همراه برادر نوجوانش باید راهی جز کولبری نیابد و هر دو یخ بزنند و اشک را بر چشم همگان جاری کنند؟ تراژدی کولبری چه زمانی آخر می یابد؟
ایجاد زیرساخت های صنعتی و ساخت کارخانه و کمک به رونق کشاورزی و دامداری در آبادی های منطقه، جزو وظایف دولت می باشد که در همه سال های گذشته از آن کوتاهی شده است. «فرهاد خسروی» نماد محرومیت مردمی است که با تمول گرایی و تمرکزگرایی مسؤلان، در گوشه ای از همین وطن، تنها و دور افتاده اند. عبور از این وضعیت نیازمند تغییر نگاه مسؤلان ارشد، نسبت به مشارکت نخبگان در تدبیر امور در رابطه با مناطق مرزی است و دولت مدعی تدبیر هم باید با تبعیض مثبت نسبت به این مناطق محروم مانده، با عنایت به ظرفیت های این مناطق، زیرساخت های رونق اقتصادی و اشتغال زایی در آنها را ایجاد کند.
متاسفانه دولت ها نسبت به استفاده از شایستگان بومی برای تدبیر در امور و دریافت نیازها و مطالبات منطقه ای و رفع این نیازها، کوتاهی کرده اند؛ کوتاهی جبران ناپذیری که حالا با مرگ دو نوجوان، تلخی خویش را بیشتر از پیش نشان داده است.
حزب اعتماد ملی که همواره از بدو تاسیس با تاکیدات دبیرکل، پیگیر حقوق اقوام بوده، ضمن تسلیت به خانواده دغدار این دو نوجوان، مردم شریف مریوان و سروآباد و ملت ایران، از دولت می خواهد با تشکیل هیئتی ویژه، نسبت به رفع مشکلات مردم محروم مانده مناطق مرزی اقدام عاجل کند و تا آن زمان، پیگیر اصلاح برخوردهای بعضی از نیروهای مرزبانی با کولبران شود.