سرلشکر سلامی: انتقام گیری راهبردی به حضور آمریکا در منطقه اختتام خواهد داد

به گزارش آذر فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: ترور سردار شهید قاسم سلیمانی یک انتقام گیری راهبردی را به دنبال دارد که مطمئناً به حضور آمریکا در منطقه اختتام خواهد داد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهارداشت: ترور سردار شهید قاسم سلیمانی یک انتقام گیری راهبردی را به دنبال دارد که مطمئناً به حضور آمریکا در منطقه اختتام خواهد داد.
وی حاج قاسم را معمار شکست های استراتژیک امریکا در دهه های گذشته توصیف و با تاکید بر اینکه ترور سردار سلیمانی نقطه آغازی بر اختتام حضور امریکا در منطقه است، اشاره کرد: سپاه بطور قطع انتقام دردناک و پشیمان کننده ای از امریکا خواهد گرفت اما زمان و مقیاس آن مکتوم است.
در پی شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی در اقدام تروریستی متجاوزین امریکایی، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت و گویی با تبریک و تسلیت شهادت مظلومانه و قهرمانانه سردار شجاع، فداکار و بی نظیر انقلاب و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار حاج قاسم سلیمانی، اظهار نمود: این سرباز ولایت فرماندهی بود که تنها در افسانه ها می توان چهره او را یافت؛ حاج قاسم فرمانده ای شبه افسانه ای و شخصیتی بود که کسانی که با وی آشنایی داشتند می دانند که جلوه های عمیق شخصیتی وی کم نظیر و شاید بی نظیر باشد.
وی اضافه کرد: سردار سلیمانی در عین صلابت و اقتدار، بسیار متواضع بود؛ در کار دقیق، جدی و سخت گیر اما مهربان بود و طبع لطیف و شوخ طبعی جزو خاصیت های برجسته این شخصیت والا مقام بود.
فرمانده کل سپاه از سردار سلیمانی بعنوان معمار شکست های استراتژیک آمریکا در دهه های گذشته نام برد و اظهار نمود: آمریکایی ها سرانجام وجود این شخصیت بزرگ جهان بشریت و تاریخ اسلام را تاب نیاوردند.
وی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی ۴۱ سال لباس جهاد از تن بیرون نکرد و در قلب تمام منازعاتی که یک طرف آن آمریکایی ها و متحدانشان بودند حضور چشم گیر با تأثیرات تعیین کننده و تمام کننده داشت، اظهار داشت: سردار سلیمانی هیچگاه اجازه نداد سیاست های میدانی و راهبردهای عملیاتی آمریکا در منطقه تحقق پیدا کند.
سرلشکر سلامی در ادامه اشاره کرد: حاج قاسم سلیمانی رژیم صهیونیستی را در مرز ممات قرارداد یعنی با تقویت جبهه فلسطین کاری انجام داد که امروز تمام نقاط سرزمین اشغالی که تحت سیطره اسرائیلی هاست در تقاطع آتش های دقیق فلسطینی ها قرار دارد، آتش هایی که از درون فلسطین تولید می شوند و با دقت بالا می توانند در هر نقطه ای فرود بیایند و این یعنی قرار دادن رژیم صهیونیستی در لبه تیز شمشیری که بین مرگ و زندگی قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه این سردار دلاور امت اسلام حزب الله لبنان را به یک قدرت بزرگ منطقه ای تبدیل کرد، اظهار داشت: حزب الله امروز از توانمندی برخوردارست که در تغییر و تحول معادلات منطقه ای به خصوص جایی که آمریکا و رژیم صهیونیستی حضور دارند نقش و پیشانی اصلی جبهه مقاومت را تشکیل می دهد.
فرمانده کل سپاه از حاج قاسم بعنوان نوسان جبهه مقاومت یاد کرد و اظهار داشت: خطوطی که این سردار دلاور در یک جغرافیای وسیع ترسیم کرد و قدرتی که تشکیل داد، سازماندهی کرد و به صحنه آورد، بزرگترین خطر راهبردی آمریکایی ها یعنی جبهه تروریست تکفیری و داعش که آمریکایی ها مبدع و خالق آن بودند را به شکست کشاند، به این سیاست تمام کرد و قسمتی از کار آمریکا را در منطقه تمام کرد.
وی در ادامه اشاره کرد: سردار سلیمانی در وحدت عملیاتی و ایجاد انگیزه و برانگیختگی و بسیج جوانان رشید سرزمین های مختلف اسلامی و قرار دادن آنها در یک جبهه واحد به هم پیوسته با آرمان های بزرگ، اهداف مشترک و قدرت عملیاتی فوق العاده و تولید و تکثیر مخاطرات ناشناخته روی زمین مقابل آمریکایی ها و دیگران نقش ممتاز و برجسته ای داشت.
سرلشکر سلامی دوام و هویت یکپارچه جبهه مقاومت را محصول مجاهدت های سردار سلیمانی عنوان و با اشاره به اینکه آمریکایی ها در هر نقطه ای که می رفتند تفکر او حضور داشت، اظهار داشت: این فرمانده دلاور شجاعانه در میدان حضور داشت، محافظی نداشت، آشکارا حرکت می کرد و برعکس دشمنان که همه در مخفیگاه ها زندگی می کنند و جرأت نمی کنند حتی برای یک لحظه در بین جمعیت ظاهر شوند، هیچ گاه مخفیگاه نداشت و بسیار مردمی، آشکار و غیر امنیتی در همه صحنه ها حضور پیدا می کرد و طبیعی است که دشمن حضور چنین فرمانده ای را نتواند تحمل کند و سرانجام به شکل ناجوانمردانه این قهرمان جاودان و نامدار را به شهادت برساند.
فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه آمریکایی ها همواره در اثر اشتباهاتشان گرفتار شکست های فاجعه بار می شوند، اظهار نمود: هنر سردار سلیمانی استفاده حداکثری از تهدیدات دشمن و تبدیل آن به فرصت بود.
وی با اشاره به اینکه سیاست آمریکا در جهان اسلام با ترور سردار سلیمانی فروپاشید و از هم گسسته شد، اظهار داشت: نتیجه، اثر و پژواک طبیعی ترور حاج قاسم، شکل گیری یک انرژی جدید در جغرافیای وسیع به صورت خودجوش، آتش به اختیار و مصمم برای یک انتقام گیری سخت و راهبردی، هم در جغرافیایی وسیع، هم در طول زمان، با تأثیرات تعیین کننده خواهد بود که بطور قطع به حضور آمریکا در این منطقه خاتمه خواهد داد.
سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه جبهه مقاومت هیچ گاه با رفتن سردار سلیمانی لطمه نخواهد دید، بلکه قوی تر خواهد شد، اظهار داشت: ترور سردار سلیمانی نقطه آغازی برای اختتام حضور آمریکا در این منطقه است، این عبارت ثبت بشود، بعدها همه خواهند دید.
وی با اشاره به اینکه امروز سردار سلیمانی در شخصیت همه جوانان جهان اسلام تکثیر شده است، اظهار داشت: سردار سلیمانی یک امتداد، مسیر و مکتبی از جهاد و مبارزه مقابل مستکبران است این راه ادامه پیدا خواهدنمود و جبهه مقاومت مصمم تراز گذشته علاوه بر آرمان های قبلی، انتقام گیری از خون های به ناحق ریخته فرماندهان شهید خودرا دنبال می کنند.
سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بطور قطع انتقامی دردناک و پشیمان کننده از متجاوزین خواهد گرفت، اضافه کرد: پاسخی که مطمئناً تأثیرات قاطع، اثربخش و تمام کننده ای بر حضور آمریکایی ها خواهد داشت و آنها دیگر در جهان اسلام جایگاهی نخواهند داشت، اما کیفیت پاسخ ها، زمان و مقیاس آنها مکتوم است؛ تا زمانی که پاسخ های ما توسط دشمنان دریافت شود و همه مسلمانان در اقصی نقاط جهان، آثار این مواجهه و پاسخ های سخت و شکننده را مشاهده کنند.
وی در ادامه اشاره کرد: هر کس میزبان آمریکا شود دشمن ملت های مسلمان است؛ به آنها آگهی می دهیم در رفتارها و توطئه های مخفیانه خود تجدید نظر کنند؛ ما آنها را رصد می نماییم، مراقب باشند قربانی سیاستهای آمریکا نشوند و شئونات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی خودرا پای سیاست آمریکایی ها قربانی نکرده و هزینه سیاست و راهبرد آمریکایی ها را پرداخت نکنند.
فرمانده کل سپاه آینده منطقه را درخشان و روشن توصیف و اشاره کرد: با اختتام حضور آمریکایی ها منطقه به ثبات، شکوفایی، تعادل و به امنیت خواهد رسید.
سرلشکر سلامی درانتها در پاسخ به توییت ترامپ در خصوص اینکه” ایران در هیچ جنگی پیروز نشده و در هیچ مذاکره ای شکست نخورد”، اشاره کرد: آقای ترامپ باید مقداری تاریخ نزدیک را مطالعه کند و افق نگاهش را از یکی دو سال قبل به چند دهه گذشته تا به امروز ببرد و متوجه شود که این ایران است که در همه جنگ ها پیروز شده و اساساً به مذاکره با دشمنان روی نیاورده است و در هر مذاکره ای هم به سبب منش عادلانه و رفتار جوانمردانه موفق و پیروز بوده است؛ پس اگر وی مصداقی دارد بیان کند، اما ما مصادیق خیلی از پیروزی داریم.

منبع: