خطبه های نماز جمعه تبریز؛ رمز ادامه راه انقلاب ایستادگی برابر دشمن است

به گزارش آذر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی رمز ادامه راه انقلاب را ایستادگی برابر دشمن عنوان نمود و اظهار داشت: نباید با دشمن سازش کرد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز جمعه در خطبه های نماز جمعه تبریز با حضور پرشور و باشکوه مردم تبریز در مصلی اعظم امام خمینی (ره) این شهر انجام شد اضافه کرد: پس از جنایت اخیر و ترور شهید سلیمانی ثابت شد که دشمن چه اهدافی در سر دارد و باید برابر دشمنان این خاک مقاومت کرد.
وی اظهار داشت: یکی از برکات پس از شهادت سردار سلیمانی، خروج نیروهای آمریکایی از عراق است شرایطی فعلی و ترور ناجوانمردانه سردار سلیمانی، بطور قطع اثرات کوتاه و طولانی مدت در غرب آسیا به همراه خواهد داشت، چونکه خطوط محاسباتی جدیدی ترسیم شده و شرایط متفاوتی برای آمریکایی ها رقم خواهد خورد.
امام جمعه تبریز اشاره کرد: سقوط دو هواپیمای اشغالگران در افغانستان و در نزدیکی پایگاه عین الاسد در عراق مقدمه خروج کامل آمریکا از افغانستان است برای اینکه طبق اطلاعات کسب شده، تعداد زیادی از افسران جاسوسی آمریکا و حتی بعضی از افرادی که نقش مستقیم در ترور سردار سلیمانی داشتند در این سقوط کشته شدند.
وی با اشاره به اینکه انتخابات مجلس را در اسفند ماه در پیش داریم، افزود: باید برنامه حضور پرشور و با شکوه مردم را در این انتخابات فراهم نماییم.

آل هاشم با تاکید بر اینکه حق الناس در انتخابات باید رعایت شود، اظهار داشت: سو استفاده از موقعیت شغلی، استفاده از بیت المال برای تبلیغات و… همگی مصداق زیر پاگذاشتن حق الناس است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ارائه آمارهای نادرست و استفاده از تبلیغات ناصواب مصداق بی تقوایی است، بر لزوم رعایت تقوای انتخاباتی تاکید نمود.
وی با تاکید بر اینکه گفتن سخنان نادرست بی تقوایی است، اظهار داشت: پراکندن شایعات، ایجاد اذیت و آزار صوتی و تصویری در فضای مجازی و حقیقی مصداق عدم رعایت حق الناس است.
امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه در انتخابات باید از تبلیغات کاغذی پرهیز کرد، اظهار داشت: کاندیداها باید با مردم صادق باشند.
وی به رونمایی باردیگر از معامله قرن توسط آمریکا و صهیونیست ها اشاره و اضافه کرد: این تلاش باردیگر مصنوعی آنها بود برای اینکه طرح معامله قرن بازسازی استعاری از یک فیلم ضعیف است که چند سال قبل توسط مشاور صهیونیست ترامپ مطرح شده بود.

آل هاشم با اشاره به اینکه این طرح بااینکه در ظاهر گسترش صلح قلمداد شده اما اهداف آن فقط ایجاد افتراق در کشورهای اسلامی است، ادامه داد:: این معامله تولد کودکی است که روی دست صاحبانش خواهد ماند. معامله قرن محصول مغزهای الکلی غربی ها است.
وی اضافه کرد: هدف اصلی از طرح بی سرانجام معامله قرن، نرمال سازی فرهنگ سازش و صلح با اسرائیل غاصب و رونمایی از آخرین پرده های سازش توسط حکام مفلوک عرب است.
امام جمعه تبریز سپس به ویروس کرونا نیز اشاره داشت و اظهار داشت: در تبریز هم دو تبعه چینی بستری هستند که البته علایم آنفلوآنزا است ولی از همه می خواهم تا بهداشت را رعایت نمایند و هر لحظه دست های خودرا شسته و از دست دادن و روبوسی پرهیز کنند تا این مسئله برطرف شود.
امام جمعه به وزارت ورزش و جوانان نسبت به توهین به قومیت ها در ورزشگاه ها تذکر داد و اظهار داشت: به صورت جدی جلوی این کارها گرفته شود چونکه تمام قومیت ها در ایران با ارزش هستند.

منبع: