معاون سازمان انرژی اتمی خبر داد؛ واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر به صورت موقت متوقف می شود

به گزارش آذر معاون سازمان انرژی اتمی اعلام نمود: نیروگاه اتمی بوشهر بر مبنای برنامه ریزی فعالیت سالانه به منظور تعویض سوخت، انجام بازرسی و تعمیرات دوره ای به صورت موقت متوقف می شود.

به گزارش آذر به نقل از مهر، محمود جعفری معاون سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران اعلام نمود: نیروگاه اتمی بوشهر بر مبنای برنامه ریزی فعالیت سالانه به منظور تعویض سوخت، انجام بازرسی و تعمیرات دوره ای به صورت موقت متوقف می شود.
وی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده و هماهنگی صورت گرفته با شبکه سراسری برق کشور، فعالیت تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر به منظور انجام عملیات تعویض سوخت سالیانه نیروگاه، بازرسی ها و تعمیرات دوره ای از روز یکشنبه ۲۴ فروردین ماه سالجاری متوقف خواهد شد.
معاون سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: یکی از هدف های اجرای برنامه تعویض سوخت در زمان کنونی این است که با توکل به الطاف الهی، نیروگاه در اوج (پیک) مصرف برق کشور در تابستان در مدار تولید باشد.
جعفری ابراز امیدواری کرد: با انجام عملیات سوخت گذاری پیش رو، تولید برق در واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر در موعد مقرر از سر گرفته شده و نیروگاه مجدداً به شبکه سراسری برق کشور متصل شود.
وی تصریح کرد: از آغاز بهره برداری تجاری از واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر تابحال حدود ۴۳ میلیارد کیلووات ساعت برق تولید و به شبکه سراسری برق کشور تحویل شده است. همینطور از زمان تعویض سوخت قبلی نیروگاه از اردیبهشت ماه سال قبل تاکنون، این نیروگاه بیشتر از ۷.۲ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی تولید کرده است.
معاون سازمان انرژی اتمی با اشاره به ارتقاء سطح این نیروگاه، اظهار داشت: پارسال برنامه جامع ارزیابی همتایی از نیروگاه اتمی بوشهر در حوزه های مختلف توسط تیمی متشکل از متخصصان زبده انجمن جهانی بهره برداران هسته ای (WANO) از کشورهای مختلف انجام شد که نتایج درخشانی همچون قرار گرفتن نیروگاه اتمی بوشهر در شمار پنج کشور اول اعضای این مرکز را به همراه داشت.