دریادار سیاری: بنده مسئول اعلام انتشار کرونا در کشور نیستم

به گزارش آذر معاون هماهنگ کننده ارتش اظهار داشت: برخی رسانه های معاند با تغییر در کلمات و جابجایی واژه ها تلاش در سوءاستفاده دارند و برخی رسانه ها هم به تبع رسانه های مذکور خبر نادرست آنها را توسعه دادند.

به گزارش آذر به نقل از مهر، امیر دریادار حبیب الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش، ضمن رد برخی نقل قول ها از وی در خصوص اینکه ارتش، ۲۹ دیماه سال قبل از انتشار کرونا در ایران آگاه شده، خاطرنشان کرد: منظور از تاریخ مذکور، شیوع کرونا در خارج از کشور بوده که متأسفانه برخی رسانه های معاند با تغییر و جابجایی و حذف برخی کلمات، سوءاستفاده کردند و برخی رسانه ها هم به تبع رسانه های مذکور خبر را توسعه دادند و ناخواسته اخبار آنها را منتشر نمودند.
وی اضافه کرد: در حالیکه بنده به صورت روشن عرض کردم که ارتش با رصد لحظه ای از وضعیت بهداشت جهانی و اطمینان از انتشار کرونا در چین، اقدامات خویش را در داخل کشور و بخصوص پادگان ها برای پیشگیری شروع کرد و این با آنچه از قول من انتشار یافته کاملاً متفاوت می باشد.
امیر دریادار سیاری تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران همیشه و همواره همه تهدیدات و تحولات را رصد می کند که این نشانه هوشمندی سامانه های اطلاعاتی ارتش همچون سامانه بهداشت و درمان ارتش در رصد و پیشبینی های لازم است.
معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به اینکه بنده و ارتش مسئول اعلام شیوع بیماری در کشور نیستیم، اضافه کرد: کاری که ما کردیم یک پیشبینی و پیشگیری عقلانی بود تا با این ویروس مهاجم پیش از ورود به کشور آمادگی های لازم را در ارتش ایجاد نماییم.