یادداشت، حجت الاسلام شیرازی؛ عظمت ماه مبارک رمضان

به گزارش آذر نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با اشاره به عظمت ماه مبارک رمضان نوشت: قدر لحظه لحظه های ماه رمضان را بدانیم و باور نماییم که این ماه به سرعت تمام می شود.

به گزارش آذر به نقل از مهر، حجت الاسلام علی شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه در یادداشتی با اشاره به عظمت ماه مبارک رمضان نوشت: قدر لحظه لحظه های ماه رمضان را بدانیم و باور نماییم که این ماه به سرعت تمام می شود. تلاش نماییم که بازنده نباشیم. غصه ی از دست دادن فرصت ها، فایده ای به حالمان ندارد. فرصت ها را دریابیم که فردا دیر است.
متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:
ما ه رمضان، ماه خدا، ماه بندگی خدا، ماه میهمانی خدا، ماه هدایت، ماه عبادت، ماه سلوک، ماه رشد معنوی، ماه تعالی، ماه تقوی و پرهیزگاری، ماه شب زنده داری، ماه نزول قرآن مجید، ماه تلاوت قرآن، ماه دعا و مناجات، ماه استجابت دعا، ماه آشتی با خدا، ماه تقویت اراده، ماه مهار هوای نفس، ماه دربند کشیدن هوای نفس، ماه پرهیز از گناه، ماه آمرزش گناهان و غفلت ها، ماه استغفار و انابه و توبه، ماه رفع کدورت ها، ماه رحمت واسعه ی الهی، ماه کمال و تکامل، ماه خیر و برکت، ماه انفاق، ماه توجه به فقرا و نیازمندان، ماه ضیافت الهی، ماه شکر و سپاسگزاری، ماه روزه داری، ماه زیادشدن روزی، ماه افزایش پاداش اعمال نیک و عبادت ها، ماه به زنجیر کشیده شدن شیطان، ماه بسته شدن درهای جهنم، ماه باز شدن درهای بهشت فردوس و ماهی برتر از تمامی ماه ها از نظر عظمت و کرامت و شرافت و فضیلت است.
حضرت محمد بن عبدالله صلی الله و ضد و سلم، درباره این ماه بزرگ و با ارزش می فرمایند: اگر بنده ای ارزش ماه رمضان را می دانست، آرزو می کرد که سراسر سال رمضان باشد.
به پاس این همه نعمتی که خدا در ماه مبارک رمضان به ما داده است، پیشانی بر آستان ربوبی بسائیم و شاکر این نعمت های بزرگ باشیم.
برترین شکر، بهره برداری کامل از روزها، شب ها و ساعتهای این ماه شریف و عزیز، خصوصاً از لحظه لحظه های شب های قدر ماه مبارک رمضان است.
در این ماه با عظمت، با روزه داری و ذکر و مناجات و توسل و تضرع و اشک و استغاثه و تلاوت قرآن و نماز شب و شب زنده داری و دعا و نماز و با استغفار و انابه و توبه و با انفاق و بخشش مال و با پرهیز از گناه و غفلت ها و با علم آموزی و کتاب خوانی و با تهذیب نفس و خودسازی و با محاسبه و یاد مرگ و قیامت و یاد بهشت و جهنم و با زیارت عاشورا و دعای فرج امام زمان عج، خویش را به خدای حکیم، عزیز و مهربان نزدیک تر نماییم.
قدر لحظه لحظه های ماه رمضان را بدانیم و باور نماییم که این ماه به سرعت تمام می شود. تلاش نماییم که بازنده نباشیم. غصه ی از دست دادن فرصت ها، فایده ای به حالمان ندارد. فرصت ها را دریابیم که فردا دیر است.
از یاد شهدا غافل نشویم. سیدالشهدای مدافع حرم، شهید عزیز سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی را فراموش نکنیم. همواره به یاد امام بزرگوارمان باشیم؛ و هر روز به یاد آنان و همه ی از دنیا رفتگان فامیل، صد صلوات بفرستیم: اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم.