دستور روحانی به وزیر بهداشت: شرایط و دستورالعمل های بازگشایی مراکز پرتجمع آماده شود

به گزارش آذر رئیس جمهور اظهار داشت: شرایط و دستورالعمل های بازگشایی اصناف و مراکز پرتجمع برای تصویب در جلسه آتی ستاد ملی کرونا آماده شود.

به گزارش آذر به نقل از مهر، حجت الاسلام حسن روحانی روز جمعه در گفتگوی تلفنی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن دریافت گزارش از آخرین وضعیت بیماری کرونا در سرتاسر کشور و ارزیابی از اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا، بر اطلاع رسانی بموقع، دقیق و فراگیر به مردم در مورد شاخصهای تعیین وضعیت های سفید، زرد و قرمز برای شهرها و استان ها از نظر شیوع کرونا تاکید نمود.
روحانی در این تماس تلفنی بر لزوم تعیین شاخصهای سه وضعیت سفید، زرد و قرمز از جانب وزارت بهداشت و درمان تصریح کرد و اضافه کرد: دستورالعمل های بهداشتی برای بازگشایی و از سرگیری فعالیت ها در شهرستان های دارای هر کدام از این سه وضعیت، تدوین و عرضه شود.
رئیس جمهور همینطور به وزیر بهداشت دستور داد تا شرایط و دستورالعمل های بهداشتی آغاز فعالیت مشاغل و مراکز پرتجمع و پر رفت و آمدی که تابحال بازگشایی نشده اند را آماده و برای تصویب در جلسه روز یکشنبه ستاد ملی کرونا، ارائه نماید.
سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در این تماس تلفنی، گزارش کاملی از وضعیت بیماری کرونا در کشور و همینطور اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا به رئیس جمهور ارائه نمود.

منبع: