اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟ علت انتشار کرونا در خوزستان

به گزارش آذر اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) بیست و چهارم اردیبهشت ۱۳۹۹ هیات وزیران به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، رئیس جمهور در جلسه هیئت وزیران بر روشن شدن علت سانحه کنارک و بیان آن برای مردم پس از مشخص شدن تمام زوایای آن تصریح کرد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی همینطور شیوع بیماری ویروس کرونا را آزمونی الهی عنوان نمود و اظهار داشت: احساس می کنم علت اینکه در حادثه ویروس کرونا جایگاه ملت ایران با تمام ملت های جهان متفاوت می باشد و ما در همه جا شاهد کمک های مردم به یکدیگر هستیم و کار کادر درمانی ما هم ممتاز است و در هیچ جا فداکاری و ایثاری که در ایران است یافت نمی گردد، ریشه در فرهنگ دینی ما دارد.
مشروح گفت وگوهای علی ربیعی سخنگوی دولت، حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با خبرنگاران را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

علت شیوع گسترده کرونا در خوزستان اعلام شد
علی ربیعی سخنگوی دولت با اشاره به عرضه گزارشی از وضعیت انتشار کرونا در خوزستان در جلسه هیئت دولت به بیان علل این مورد پرداخت و اظهار داشت: امروز گزارشی که از علت شیوع گسترده کرونا در این استان عرضه شد، نشان داد که به علت رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی، حضور مردم در مراسم های عزاداری و عروسی و تجمعات دیگر سبب افزایش مبتلایان شده است.

وضعیت بازار خودرو تا عید فطر بهبود خواهد یافت
همینطور حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت اظهار داشت: تا پیش از رسیدن به عید فطر حتما بازار بهتری در بخش خودرو خواهیم داشت و اقداماتی که در این حوزه انجام می شود اثرگذار خواهد بود و روش فروش فوق العاده را در روزهای عید فطر عملی می نماییم.

مصرف ترافیک «شاد» تا آخر فصل امتحانات مجانی است
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات هم اظهار داشت: با مساعدت سازمان برنامه و بودجه و موافقت رئیس جمهوری قرار شد که از فردا مصرف ترافیک شبکه شاد که برای آموزش آنلاین و برگزاری مجازی کلاس های درس برای دانش آموزان همه کشور در نظر گرفته شده است تا آخر فصل امتحانات مجانی باشد.

ارایه ۳ پیشنهاد به ستاد کرونا درباره برگزاری نماز عیدفطر و روز قدس
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به دستورجلسات کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره نمود و اظهار داشت: دستورجلسات گوناگونی داشتیم که یکی از آنها «روز قدس» و نحوه و چگونگی اجرای مراسم این روز، دوم «بازگشایی حرم ها و آستان های مقدس» و سوم «کنکور و روش اجرای آن» بود. یکی دیگر از موضوعات مهم برگزاری نماز عیدفطر بود که در اینباره ۳ پیشنهاد عنوان شد که برای تصمیم گیری به ستاد ملی کرونا عرضه می شود.