شریعتی مطرح کرد؛ دعوت از نهادهای نظارتی جهت بررسی اعتبارنامه تاجگردون

به گزارش آذر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اساسا در جلسات کمیسیون تحقیق، از نهادهای نظارتی و دستگاه های امنیتی جهت بررسی اعتبارنامه منتخب مردم گچساران دعوت می شود.

به گزارش آذر به نقل از مهر، مالک شریعتی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به ارجاع اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون به کمیسیون تحقیق، اظهار داشت: این تصمیم نقطه عطفی در روند قانونگذاری کشور است و این مورد برای مجالس آینده مورد استناد قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه در این حوزه به قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس به خوبی عمل شد، اضافه کرد: اعتبارنامه دو نفر از منتخبانی که اعتبارنامه آنان مورد اعتراض نمایندگان قرار گرفته بود، بعد از بررسی در شعبه، در صحن علنی مجلس به تصویب رسید و این افراد به نمایندگان قول داده اند که موارد اعتراضی را جبران کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس درباره اعتبارنامه «تاجگردون»، خاطرنشان کرد: کسانی که به اعتبارنامه تاجگردون اعتراض داشتند، همچنان نسبت به اعتراض خود اصرار کردند و مطابق با قانون اساسی و آیین نامه داخلی مجلس درخواست نمودند که اعتبارنامه وی مجدداً به رأی گذاشته شود و کاملاً رویه قانونی در این حوزه انجام شد.
شریعتی با اشاره به اینکه اگر نمایندگان نسبت به اعتبارنامه هر فرد دیگری اعتراض داشتند، رئیس جلسه باید آنرا به رأی می گذاشت، اظهار داشت: مطابق با آیین نامه داخلی مجلس، کمیسیون تحقیق ۱۵ روز فرصت دارد تا اعتبارنامه تاجگردون و موارد اعتراضی معترضان به اعتبارنامه منتخب گچساران را بررسی کند.
وی اضافه کرد: در این مرحله نمایندگان فرصت بیشتری جهت بررسی ابعاد اعتبارنامه تاجگردون دارند و اساسا در جلسات کمیسیون تحقیق از نهادهای نظارتی و دستگاه های امنیتی و همینطور فرد مورد اعتراض شده دعوت می شود تا مطالب خویش را عرضه نماید.
نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: در صورتیکه کمیسیون تحقیق پرونده تاجگردون را تائید کند، گزارش به صحن مجلس ارجاع و رأی گیری می شود اما در صورتیکه کمیسیون تحقیق اعتبارنامه وی را رد کند، این گزارش در صحن بررسی و رأی گیری می شود و منتخب گچساران فرصت دارد که از خود دفاع کند.
شریعتی با اشاره به اینکه گزارش کمیسیون تحقیق به معنای رد نهایی اعتبارنامه این منتخب نیست، تصریح کرد: اگر گزارش کمیسیون تحقیق در خصوص رد اعتبارنامه این منتخب باشد و بعد از آن، نمایندگان در صحن علنی مجلس هم به رد اعتبارنامه وی رأی بدهند، در چنین شرایطی اعتبارنامه این منتخب، رد و وی از نمایندگی مجلس برکنار خواهد شد.
وی اظهار داشت: مطابق با آیین نامه داخلی مجلس و با وجود عدم تائید اعتبارنامه منتخب مردم گچساران، وی همچنان می تواند به وظایف نمایندگی خود همچون حضور در صحن علنی و کمیسیون های تخصصی ادامه دهد.