روایت عمویی از جلسه کمیسیون امنیت ملی: اشتری: طرح پلیس هوشمند در دستور کار قرار می گیرد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: فرمانده نیروی انتظامی در جلسه این کمیسیون، بر لزوم در دستور کار قرار گرفتن رویکرد پلیس هوشمند در نیروی انتظامی تاکید نمود.

ابوالفضل عمویی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: جلسه بامداد امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با حضور سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی اجرا شد.
وی بیان نمود: در این نشست سردار اشتری ضمن عرضه گزارشی از آخرین اقدامات نیروی انتظامی، بر لزوم در دستور کار قرار گرفتن رویکرد پلیس هوشمند در نیروی انتظامی تاکید نمود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سردار اشتری الزامات تقویت اقتدار پلیس را بیان کرد و اظهار داشت که علیرغم برخی کمبودها در نیروی انتظامی، نیروهای پلیس با انگیزه انقلابی، وظایف محوله را با تلاش مضاعف دنبال می کنند.
عمویی اضافه کرد: در این نشست فرماندهان پلیس اطلاعات و امنیت و پلیس فتای نیروی انتظامی هم به عرضه گزارش از تهدیدها و اقدامات صورت گرفته در حوزه های کاری خودشان پرداختند.
وی اشاره کرد: طبق گزارش عرضه شده در جلسه توسط فرماندهان پلیس فتا، اطلاعات و امنیت، یکی از چالش های عمومی در فضای کشور، افزایش جرائم سایبری به سبب رها بودن مدیریت فضای مجازی در کشور است. یک نمونه شناخته شده که افراد مختلفی با آن مواجه گشته اند، فیشینگ است که تلاش شد با الزامی کردن رمز دوم کارت های بانکی، روند رشد آن کنترل شود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این نشست مسؤلان ناجا بر ساماندهی وضعیت اتباع خارجی در کشور هم تاکید نمودند، اظهار داشت: اعضای کمیسیون امنیت ملی ضمن عرضه نظرات خود در حوزه فعالیت نیروی انتظامی، همگی بر پشتیبانی از جایگاه و اقتدار پلیس تاکید نمودند و همکاری در جهت رفع مشکلات نیروی انتظامی به خصوص در بحث اعتبارات را نوید دادند.