بیانیه سفارت ایران در افغانستان: بقای جمهوریت افغانستان در مسافرت هیئت ایرانی مورد تاکید قرار گرفت

به گزارش آذر سفارت ایران در افغانستان در اطلاعیه ای درباب سفر هیئت ایرانی به کابل اشاره کرد: بقای جمهوریت و دستاوردهای مندرج در قانون اساسی در مسافرت هیئت ایرانی مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش آذر به نقل از مهر، سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان در اطلاعیه ای درباب سفر هیئت ایرانی به کابل اشاره کرد: بقای جمهوریت و دستاوردهای مندرج در قانون اساسی در مسافرت هیات ایرانی مورد تاکید قرار گرفت.
متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:
سیاست اصولی ایران در قبال افغانستان بر پشتیبانی از دستاوردهای دو دهه اخیر این کشور قرار داشته و به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان قویاً پشتیبانی و بعد از برگزاری انتخابات در جهت حل اختلافات پیش آمده میان رقبای سیاسی و ایجاد تفاهم میان آنها، بیشترین تلاش را به عمل آورد.
در مقطع مهم کنونی که موضوع شکل گیری چارچوب مذاکرات بین الافغانی با هدف دستیابی به صلح پایدار در افغانستان در جریان است، هیئت جمهوری اسلامی ایران در امتداد پیگیری همان سیاست اصولی یعنی بقای ساختار جمهوریت و قانون اساسی بمنظور رایزنی با مقامات ارشد ازجمله رئیس جمهور، رئیس شورای مصالحه، رئیس جمهور پیشین، سرپرست وزارت امور خارجه، مشاور امنیت ملی و نیز برخی دیگر از شخصیت های سیاسی مطرح جمهوری اسلامی افغانستان، به کابل سفر کرد.
خاطرنشان می سازد که در همه این دیدارها، بر لزوم وحدت کلمه نیروهای سیاسی افغانستان برای حراست از این دستاوردها و خصوصاً حفظ حقوق اساسی اقوام این کشور و همزیستی موثر و مسالمت آمیز میان آنان در آینده تاکید گردید.

منبع: