مطهری: وزارت کشاورزی در ساحت مسئولیت و مأموریت اختیاری ندارد

به گزارش آذر یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بخشی ازاختیارات وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صمت رفته است، وزارت خانه ای که صاحب ندارد. چه کسی باید مطالبات کشاورزان را پیگیری کند.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، اردشیر مطهری در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از علی خضریان به خاطر طرح سوال از وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: یکی از اشکالات اساسی کشور ما مشکل کشاورزی و دامداری است. بارها و بارها تاکید و از مسئولان ذی ربط پیگیری کرده ام. متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی در ساحت مأموریت و مسئولیت اختیار ندارد. بخشی از اختیارات وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صنعت، معدن و تجارت مربوط است. وزارت خانه ای که صاحب ندارد و آدم نمی داند باید یقه چه کسی را بگیرد.
نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی افزود: کود اوره به ۵۰۰ هزار تومان رسیده است، پیشنهادم این است تدبیری کنید و علی الحساب اعتبار تزریق کنید. بسیاری می گویند آقای «م» وارد کننده کود است باید شفاف شود که این آقا کیست و چرا فقط او کود وارد می کند؟ مردم از انتقاد ما مجلسی ها به ستوه آمدند و می پرسند چرا اجرا نمی کنید.
مطهری در ادامه تذکر خود اظهار نمود: آقای خاوزای وزیر خوبی است ولی اختیاری ندارد. وقتی درباره سیلوهای شهرستان خودم از او پرسیدم اظهار داشت که اختیارش با وزارت صمت است.
نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی در انتها تذکر خود خطاب به هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: ۲۰ روز است که استیضاح رحمانی فضلی وزیر کشور را تقدیم هیات رئیسه کردیم، یک نفر در مجلس دنبال نمایندگان راه افتاده و می گوید که امضاها را پس بگیرید، اگر ایشان کار چاق کنی می کند ایشان را به مجلس راه ندهید.

منبع: