با امضای تفاهم نامه ای صورت گرفت؛ همکاری سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و پژوهشکده حفاظت خاک

به گزارش آذر تفاهم نامه همکاری سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری کشور به امضا رسید.

به گزارش آذر به نقل از مهر، در امتداد گسترش همکاریهای مشترک در زمینه انجام کارهای تحقیقاتی، پژوهشی و فنی تفاهم نامه مشترکی با حضور امیر مجید فخری رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و داود نیک کامی رئیس پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری کشور به امضا رسید.
رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح هدف از امضای این تفاهم نامه را همکاری علمی پژوهشی در زمینه علوم ژئوماتیک و تهیه اطلس ها و به اشتراک گذاری داده های موجود در پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری و اجرای طرح های مشترک پژوهشی و کاربردی در رابطه با اطلاعات مکانی در عرصه های منابع طبیعی و حوزه های آبخیز کوهستانی اعلام نمود.
امیر فخری اضافه کرد: امیدواریم همکاری علمی پژوهشی در زمینه علوم ژئوماتیک و تهیه اطلس ها و به اشتراک گذاری داده های موجود در دو مجموعه و اجرای طرح های مشترک پژوهشی و کاربردی مرتبط صورت پذیرد.
وی با اعلان اینکه این تفاهم نامه، انتقال دانش دو سویه در دو سازمان را به همراه دارد اظهار داشت: پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری در موضوعات مختلف پژوهش، همانندی بسیاری با سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح دارد.
رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در ادامه اظهار داشت: این سازمان تجربه موفقی را در مخاطرات طبیعی به ویژه حادثه سیل سال ۹۸ و آتش سوزی های امسال پشت سر گذاشت و نشان داد از ظرفیت مناسبی برای تهیه نقشه های قبل و پس از مخاطرات و از همه مهمتر ایجاد سامانه اطلاعات جغرافیایی یکپارچه در کشور برخوردارست.
داوود نیکامی رئیس پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری نیز در این مراسم ضمن ارائه خلاصه ای از کارهای پژوهشی انجام شده به مواردی همچون طرح های مختلف فرسایش خاک سیل خیز و سیمای حوزه های آبخیز کشور و الگوی اقتصادی و معیشتی سامانه های استحصال آب باران (برداشت و تامین آب) برای توسعه باغات، ایجاد سامانه هوشمند ارزیابی خسارت محصولات کشاورزی، الگوی ایجاد سدهای زیرزمینی و همکاری ها و طرح های مشترک بین المللی اشاره نمود و اظهار داشت: اجرای این تفاهم نامه می تواند زمینه های همکاری بین دو سازمان را در امتداد پیشرفت های حوزه جغرافیایی کشور توسعه دهد و شروع جدی و مؤثری برای رسیدن به اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.