هاشمی: تلاش آیت الله هاشمی بر حل مشکلات مردم در مسیر توسعه متوازن بود

به گزارش آذر رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی معتقد بود دوقطبی سازی به مردم صدمه می رساند و سرمایه های مردم را از بین می برد.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، محسن هاشمی در مراسم چهارمین سالگرد درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار نمود: امروز در چهارمین سالگرد رحلت آیت الله هاشمی قرار داریم و همانطور که می دانید داغ ایشان همچنان برای دوستداران ایشان باقی است و با بدتر شدن معیشت مردم و شرایط کشور بیشتر از گذشته جای خالی عقلانیت و تدبیر را حس می نماییم.
وی افزود: من تشکر می کنم از کسانی که در مورد رحلت ایشان سخن گفتند و قلم زدند اما من چند جمله کوتاه را برپایه مراسم سه شنبه در قم که همراه افتتاح سرای فرهنگ و قرآن بود و آیت الله مرتضی جوادی عاملی سخنرانی کردند و من هم چند جمله را در درمورد صحبت های ایشان عرض می کنم.
هاشمی خاطرنشان کرد: آیت الله مرتضی جوادی عاملی گفتند آیت الله هاشمی در دوران امام(ره) با عنایت به سبقه ای که با ایشان داشتند و شاگرد مکتبشان بودند از ایشان پیروی زیاد داشتند.
وی اضافه کرد: پس از فوت امام هم با حضرت آیت الله خامنه ای همراهی زیادی داشتند و برای مجتهدی که خودش علم به مسائل دارد و ظرفیت وجودی خودش می تواند سیاست را پیش ببرد در این موارد همراهی از پیروی خیلی سخت تر است، اما برای حفظ نظام این همراهی را با صبوری انجام دادند و به خاطر مصلحت جامعه طوری عمل کردند که صدمه ای برای انقلاب ایجاد نشود.
وی خاطرنشان کرد: می دانیم دکترین هاشمی دکترین صلح و توسعه بود. ایشان اهمیت زیادی برای تأمین رفاه مردم قائل بودند و تلاش شان بر این بود که در این راه توسعه متوازن حتی توسعه پایدار، مشکلات مردم حل شود.
هاشمی در همین راستا اظهار داشت: ایشان معتقد بود ما باید طوری عمل نماییم که برای خفظ ارزش ها، فشاربر مردم واقع نشود و با میانه روی پیش برویم که کمترین فشار برای مردم ایجاد شود و بتوانیم تمام ارزش ها را در راه خود داشته باشیم.
وی افزود: در مورد دوقطبی سازی ها به خصوص دوقطبی سازی میان جمهوریت و اسلامیت نظر آیت الله هاشمی مهم است؛ ایشان معتقد بود دوقطبی سازی به مردم صدمه می رساند و سرمایه های مردم را از بین می برد.
رئیس شورای شهر تهران در انتها اظهار داشت: این گونه مباحث جزو مواردی است که اصولاً سبب افراطی شدن فضا و ریزش در انقلاب می شود و این مورد برای جامعه خسارت آور است. آقای هاشمی همواره می گفتند نباید اهداف انقلاب را بگونه ای پیش ببریم که به معیشت مردم و مشیت و آینده کشور صدمه وارد شود.

منبع: