در خطبه های نماز جمعه تبریز عنوان شد؛ آذربایجان سدی مستحکم در مقابل استکبار، استبداد و انحراف

به گزارش آذر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به هوشیاری مردم آذربایجان در تمامی صحنه های انقلاب اظهار داشت: آذربایجان سد مستحکم در مقابل استکبار و استبداد و انحراف است.

به گزارش آذر به نقل از مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز اضافه کرد: وقتی دعا می نماییم و اجابت نمی بینیم، یک علت این است که خدا را با اخلاص نخواسته ایم یعنی از طرفی به خدا امیدوار شده ایم و از جانب دیگر به دیگری امیدوار شده ایم.
وی افزود: دومین علت اینکه دعاهای ما مستجاب شده و چون آن برای ما مصلحت نبوده، خدا شبیه آن خواسته را به ما داده است و سومین دلیل رفع بلا در ازای آن دعا است. علت چهارم نیز آنکه دعا مصلحت ما نبوده و خدا در قیامت جبران می کند و پنجم اینکه دعا در حق نسل ما مستجاب شده است.
امام جمعه تبریز سپس به حادثه آتش سوزی دو روز پیش در تبریز اشاره داشت و افزود: از آتش نشانان که دو روز قبل آتش بزرگی را در تبریز خاموش کردند، تشکر می کنم.
وی همین طور با اشاره به رزمایش سپاه اظهار داشت: خداقوت به رزمندگان نیروی زمینی سپاه که در رزمایش پیامبر اعظم (ص) در جنوب غرب قدرت خودرا برابر دشمن نشان دادند.
آل هاشم سپس با اشاره به سالروز تشکیل کمیته انقلاب اظهار داشت: سالروز تشکیل کمیته های انقلاب اسلامی را گرامی می داریم. کمیته انقلاب با تقدیم شهدایی خدمات بسیاری داشته است.

برگزاری باشکوه رژه خودرویی ۲۲ بهمن در شهرهای مختلف آذربایجان شرقی
وی سپس با اشاره به برگزاری باشکوه رژه خودرویی ۲۲ بهمن در شهرهای مختلف آذربایجان شرقی اظهار داشت: از مردم و مسئولین بابت حضور در راهپیمایی خودرویی و مراسم ۲۲ بهمن در ارک تشکر می کنم. مردم با وجود فشارهای دشمن، در صحنه ها حضور دارند و این پیام دارد.
آل هاشم اضافه کرد: مردم با این حرکت ها، انقلاب را برابر توطئه های دشمن بیمه کردند. مردم در شهرهای استان مراسم دهه فجر را به بهترین شکل برگزار کردند.
نماینده ولی فقیه سپس به سالروز قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز اشاره داشت و اظهار داشت: امسال برای ۲۹ بهمن مراسم ویژه ای انجام خواهد شد. رهبری آذربایجان را به مثابه سنگر دائمی برای هویت دینی و ملی عنوان کرده اند.
منزل شهید قاضی مرکز و پایگاه انقلاب بود
وی سپس به غیرت آذربایجان اشاره نمود و افزود: ایشان، آذربایجان را مظهر غیرت ایران و الگوی دفاع از شخصیت ایرانیها می دانند. آذربایجان سد مستحکم در مقابل استکبار و استبداد و انحراف است چون دارای مردم غیور، مؤمن، شجاع و انقلابی است و هوشمندانه و داوطلبانه در عرصه های گوناگون حضور یافته اند.
امام جمعه تبریز سپس با اشاره به خدمات شهید قاضی اظهار داشت: مردم تبریز با حضور بهنگام و برکت آفرین در مراسم اربعین شهدای قم در سال ۵۶ با رهبری شهید آیت الله قاضی فداکاری کردند. منزل شهید قاضی مرکز و پایگاه انقلاب بود.
امام جمعه تبریز با اشاره به بصیرت مردم تبریز اظهار داشت: مردم تبریز حضور به موقع و بصیرانه در فتنه های انقلاب داشتند. آنها با حضور در راهپیمایی ۸ دی از مقدسات دینی و ملی دفاع کردند. همین طور در آشوب های ۹۶ دیدید که مردم تبریز چه کردند.
وی اظهار داشت: در جریان آشوب بنزینی، تبریزی ها نخستین مردمی بودند که از آرمان های انقلاب و امام و اهداف مقدس مقام معظم رهبری دفاع کردند.

برگزاری جلسه دیدار رهبری با مردم تبریز به صورت ویدیوکنفرانسی
وی سپس به جلسه ویدئوکنفرانسی با رهبری اشاره داشت و اظهار داشت: امسال به سبب جلوگیری از ویروس کرونا توفیق نیافتیم که مقام معظم رهبری را در تهران زیارت نماییم اما اینجا به صورت محدود دیداری به صورت ویدئو کنفرانس صورت خواهد گرفت تا تجدید بیعت نماییم.
آل هاشم سپس به سفر قالیباف به روسیه اشاره نمود و اظهار داشت: سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به روسیه در نوع خودش دیداری مهم بوده و طراز بالاست. آنچه اهمیت سفر را دو چندان می کند، پیام رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی به پوتین است، پیامی که آثار عینی آن در تحولات منطقه ای قابل مشاهده خواهد بود.
وی سپس به سفر رئیس قوه قضائیه به عراق اشاره نمود و اضافه کرد: این سفر نشان داد که با وجود جنگ ۸ ساله، پیوند دو ملت ادامه خواهد یافت. وجود عتبات عالیات در عراق و حرم حضرت ثامن الحجج (ع) در ایران برای مردم دو طرف باارزش است.
امام جمعه تبریز اظهار داشت: سفر رئیسی در موقعیت حساس کنونی که دشمنان درصدد اختلاف افکنی بین دو کشور است، سفری مهم و پاسخ عملی به شیطنت های دشمن است. این سفر می تواند به انعقاد توافق نامه های مهمی شود و گشایش های زیادی را در بر داشته باشد.
وی افزود: همین طور در امتداد توسعه دیپلماسی قضائی، گام های مهمی برداشته خواهد شد. دو کشور اشتراک نظر و دیدگاه، برای محاکمه عاملان شهادت سردار سلیمانی دارند.

منبع: