صوفی : کارگزارانی ها نفوذی در نهاد اجماع ساز ندارند

به گزارش آذر دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات اظهار داشت: بهزاد نبوی احیانا بعنوان رئیس جبهه اصلاح طلبان تعیین می شود.

علی صوفی دبیر کل حزب پیشرو اصلاحات در گفتگو با خبرنگار مهر، از تشکیل جلسه اعضای نهاد اجماع ساز [جبهه اصلاح طلبان] در حسینیه جماران اطلاع داد و اظهار داشت: اولین نشست جبهه اصلاح طلبان که قبلاً به نام شورایعالی سیاست گذاری اصلاحات فعال بود فردا با حضور رئیس دولت اصلاحات برگزار می گردد اما دستور کار مشخصی برای این جلسه وجود ندارد.
وی درباره انتخاب رئیس جبهه اصلاح طلبان، بیان نمود: رئیس جبهه اصلاح طلبان در اولین نشست پس از جلسه ای که فردا برگزار می شود، تعیین خواهد شد؛ تاریخ جلسه بعدی هنوز معلوم نیست. همینطور در مورد ترکیب هیئت رئیسه این نهاد هنوز چیزی قطعی نشده است.
دبیر کل حزب پیشرو اصلاحات درباره اینکه چرا رئیس جبهه اصلاح طلبان تابحال انتخاب نشده است؟، خاطرنشان کرد: این انتخاب برای اصلاحات دیر نیست، چونکه پیش از ثبت نام کاندیداها و تأیید صلاحیت ها، انتخاب نامزد برای اصلاح طلبان موضوعیتی ندارد ازاین رو اجماع سازی پس از تأیید صلاحیت کاندیداها خواهد بود.
صوفی، نفوذ حزب کارگزاران در انتخاب ریاست نهاد اجماع ساز را رد کرد و اظهار داشت: در جلسه فردا و جلسه رأی گیری همه احزاب حضور دارند که یکی از آنها حزب کارگزاران است.
وی با اشاره به اینکه احتمالاً «بهزاد نبوی» بعنوان رئیس نهاد اجماع ساز انتخاب می شود، عنوان کرد: دست اندرکاران اجرایی او را قبول دارند و «نبوی» هم در میان اعضا برای پیروزی شانس خوبی دارد.
دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات در عین حال تصریح کرد: هنوز کاندیدا شدن هیچ یک از افراد مشخص نمی باشد. ابتدا باید کسانی که کاندیدای ریاست نهاد اجماع ساز هستند مشخص شود، از بین آنها یک نفر از راه رأی گیری انتخاب می شود. سپس نوبت به انتخاب نایب رییس، کارگروه ها و رؤسای کارگره ها می رسد.
صوفی همینطور از معرفی کاندیدهای احتمالی جریان اصلاحات برای انتخابات ریاست جمهوری امتناع کرد و اظهار داشت: هم اکنون اعلام داوطلبان انتخابات مقدور نیست و اگر مقدور هم باشد بنده نام نمی برم، چونکه حقی برای اشخاص نام برده ایجاد می شود و امکان دارد حق دیگران تضییع شود. هنوز هیچ چیز معلوم نیست و مردم همه چیز را تعیین می کنند.

منبع: