عضو کمیسیون تلفیق مجلس: تک نرخی شدن ارز از دستور کار مجلس خارج شد

چهارمحال و بختیاری عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه تک نرخی شدن ارز از تاکیدات مجلس بود اما این امر در بودجه ۱۴۰۰ محقق نشد، اظهار داشت: تک نرخی شدن ارز از دستور کار مجلس خارج شد، قرار بود مابه تفاوت نرخ ارز به مسائلی معیشتی مردم و تولید در اختصاص یابد.
احمد راستینه ۳۰ بهمن ماه در آئین جشن تولد واحدهای صنعتی راکد راه اندازی شده مجدد چهارمحال و بختیاری ضمن اشاره به تصویب کلیات بودجه توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اظهار نمود: یکی از مهم ترین موضوعات در بودجه ۱۴۰۰ بحث کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی بود که خوشبختانه با تعامل مجلس و دولت تا حدودی محقق شد، همینطور کسری تراز عملیاتی در بودجه هم کاهش پیدا کرد.
نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه تک نرخی شدن ارز از تاکیدات مجلس بود اما این امر در بودجه ۱۴۰۰ محقق نشد، اظهار داشت: قرار بود مابه تفاوت نرخ ارز به مسائلی معیشتی مردم و تولید در اختصاص یابد، هم اکنون بودجه هشت میلیارد دلار ارز ترجیهی در کشور حفظ شد و تک نرخی شدن ارز از دستور کار مجلس خارج شد.
وی افزود: مقرر شد درآمد حاصل از فروش یک میلیون بشکه نفت در روز به صندوق توسعه ملی واریز شود، تک نرخی شدن ارز باعث می شد فاصله واردات تا مصرف کاهش پیدا کند، این کاهش باعث شکسته شدن شبکه رانت و فساد در کشور می شود.
راستینه در ادامه ضمن اشاره به وضعیت توسعه ای چهارمحال و بختیاری در بخش های مختلف شامل صنعت و تولید، تصریح کرد: بانک جامعی از وضعیت تولید و اشتغال در استان جمع آوری شده است، مذاکرات اولیه برای انعقاد قرارداد ۱۰ پروژه بزرگ در استان در حال انجام می باشد و در ماههای آینده اشتغال در این استان شکوفا می شود.
نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در انتها اظهار داشت: برای حل مشکلات استان در حوزه های مختلف از ظرفیت جوانان نخبه، فعالان اقتصادی، شرکتهای دانش بنیان و… استفاده می شود، مسائل پیچیده ای در حوزه های مختلف اقتصادی وجود دارد که برای حل آنها نیازمند کار جهادی هستیم.