رئیس قوه قضاییه: قاضی باید نفوذناپدیر باشد

به گزارش آذر رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: شخصیتی همچون قاسم سلیمانی در سنگر عبودیت و بندگی و در دفاع از ارزش ها ایستاد و قاضی باید اینگونه و نفوذناپذیر باشد.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی امروز دهم فروردین ماه در جمع قضات و کارکنان دستگاه قضایی لرستان که در سالن اجلاس جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار نمود: شاخص ها نشان میدهد دادگستری لرستان جزو دادگستری های برتر قرار دارد.
وی با اعلان اینکه حفظ این برتری ضرورت دارد و نیازمند این است که همه اجزای دادگستری تلاش لازم را داشته باشند، عنوان کرد: در دادگستری و سازمان های وابسته سعی شده سلامت مجموعه قضایی حفظ شود و این سبب می شود اعتماد مردم دوچندان شود.
رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: حفظ سلامت دستگاه قضایی امر مهمی است و باید از آن صیانت کرد.
وی با اشاره به اینکه آلودگی برای همه بد است برای دستگاه قضایی بدتر است، اضافه کرد: گرایش، دیدن و تصمیم به حق و ایستادگی در راه حق منجر به ایجاد امید در مردم می شود و احساس ملجا و پناه بودن دادگستری برای کسی که حقش ضایع شده مهم بوده و مبارک است.
رئیسی با تاکید براینکه در کنار اقتدار باید با مهربانی با مردم رفتار کرد و این اقتدار منافاتی با مهربانی ندارد، اشاره کرد: قضات باید با تدبیر و درایت عمل کنند.
رئیس قوه قضاییه با تاکید بر برخورد جدی با جرائم خشن و اشرار اظهار نمود: باید با اقتدار با کسانی که امنیت جامعه را برهم می زنند برخورد کرد.
وی با اشاره به اینکه برخی مشکلات برمی گردد به ساختارها و باید مسئله شناسی نماییم و آنرا تبیین کرد تا مسئله را شناسایی و به مسئولین ذی ربط اعلام گردد، اظهار داشت: در بخش قضاوت نیز قاضی، ناجا و دستگاه امنیتی با هر سرقتی برخورد می کنند اما سرقت یک مسئله است و در امتداد لطمه زدایی آنها باید تدبیر شود.
وی اظهار داشت: بخش پیشگیری دستگاه قضایی باید نسبت به شناسایی لطمه ها و ناهنجاری های اجتماعی و اقتصادی ورود پیدا کند و بتواند با کمک سایر دستگاهها لطمه ها حل شود تا بسیاری از مشکلات برطرف شود.
رئیسی عنوان کرد: باید نیازهای قاضی و کارمندان برطرف شود تا دغدغه معیشت نداشته باشد.
وی اظهار داشت: مشکلات مسکن و بیمه تکمیلی پرسنل باید حل وفصل شود.
رئیس قوه قضاییه با اعلان اینکه بازنشستگی در کشور از ۳۰ سال به ۲۵ سال رسیده آیا به نفع سازمان است، اظهار نمود: با کاهش سن چه برای سازمان اداری کشور باقی می ماند.
وی با تاکید بر اجرای سند تحول قضایی، اظهار داشت: روحیه صلح و سازش را در شورای حل اختلاف و در امر قصاص افزایش دهید.
رئیسی با اشاره به اینکه ماه شعبان و رمضان برای این است که ظرفیت سازی نماییم و این مهم در پرتو عبودیت خدا رخ می دهد، اظهار داشت: شخصیتی همچون قاسم سلیمانی در سنگر عبودیت و بندگی و در دفاع از ارزش ها ایستاد و قاضی باید اینگونه و نفوذناپذیر باشد.
رئیس قوه قضاییه عنوان کرد: خلافت همچون ولایت مراتبی دارد و هر قاضی در ماهیت خودش جایگاه خلافت الهی دارد و این جایگاه ممتازی است و این خلیفه الهی باید ظرفیت پیدا کند.

منبع: