رئیس سازمان صنایع دریایی: آمادگی ساخت و تعمیر هر گونه شناور در کشور وجود دارد

رئیس سازمان صنایع دریایی اظهار داشت: در صنایع دریایی آمادگی کامل جهت طراحی، تامین، ساخت، تجهیز و تعمیر انواع سازه های دریایی و شناورهای خدماتی پشتیبانی تجاری، تفریحی و گردشگری وجود دارد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، دریادار امیر رستگاری ظهر چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از شناور دروگر سنبل آبی در جمع خبرنگاران، اظهار نمود: امروز با تاکید بر دانش و توان متخصصان داخلی، نخستین شناور دروگر بومی ساخت مهندسان صنایع دریایی شهید تمجیدی انزلی مورد بهره برداری قرار گرفت و این اعتماد به صنایع داخلی قابل تقدیر است.
وی اضافه کرد: اینگونه کارها ایجاد فرصت برای جوانان این کشور است تا توانمندی خودرا در امتداد خدمت به کشورشان بروز دهند.
امیر رستگاری با اشاره به ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت برای ساخت این شناور دروگر، اشاره کرد: امروزه آمادگی کامل خود جهت ارائه خدمات به سایر بخش ها و ارگان های دریایی در زمینه طراحی، تامین، ساخت، تجهیز و تعمیر انواع سازه های دریایی و شناورهای خدماتی پشتیبانی تجاری، تفریحی و گردشگری وجود دارد.
وی با اشاره به صرفه جویی ۶۰ درصدی ارزی ساخت این شناور نسبت به نمونه مشابه خارجی آن، اشاره کرد: تمامی قطعات اصلی نظیر سامانه رانش، سامانه انتقال و کانوایر، قدرت سیستم های کنترلی داخلی و بومی است.
امیر رستگاری به همکاری پنج شرکت دانش بنیان با مجموعه صنایع دفاع برای ساخت این شناور اشاره نمود و افزود: این شناور به لحاظ قدرت دو برابر نمونه خارجی قدرت داشته و دارای راندمان کاری بهتری نسبت به نمونه خارجی خود دارد.
رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع با اشاره به اینکه آمادگی ساخت شناورهایی از این دست در سایزها و مقیاس های بالاتر و بزرگ تر وجود دارد، اظهار داشت: با تامین اعتبار از طرف سازمان صنایع دریایی نمونه های دیگری از شناورهای دروگر سنبل آبی در مدت زمان کمتر از شش ماه طراحی و ساخته شود.