نبویان در تذکر شفاهی: دولت در عرصه سیاست خارجی دستاوردی نداشت

به گزارش آذر نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: تیم مذاکره کننده ما طرح گام به گام و راستی آزمایی سریع و آسان را مطرح می کنند که به هیچ وجه درست نیست و تحریم ها باید به کل لغو شود.

به گزارش آذر به نقل از مهر، حجت الاسلام سیدمحمود نبویان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی، اظهار داشت: مشخص نیست خسارت هایی که دولت به مردم وارد می کند، مقرر است چه زمانی تمام شود.
وی بیان نمود: سیاست های غلط دولت در بخش اقتصادی سبب گرانی های گسترده دلار، خودرو و مسکن و همینطور کاهش ارزش پول ملی شد و سوال ما آن است که این گرانی ها و صف های طولانی تا چه زمانی ادامه دارد و تا کی مردم باید این فشارها را تحمل کنند؟
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تصمیم غلط ستاد مقابله با کرونا به ریاست رئیس جمهور آخرین سوءتدبیر دولت می باشد که عملا با جان مردم بازی می شود.
نبویان اظهار داشت: دولت در عرصه سیاست خارجی هم جز خسارت دستاوردی نداشته و خود رئیس جمهور در کتابی گفته ما پروتکل الحاقی را پذیرفتیم و نتیجه ای نداشت و بر این اساس میتوان گفت همه این مذاکرات و برجام جز خسارت هیچ نتیجه دیگری برای ما نداشته است.
وی متذکر شد: مجلس قانونی را به تصویب رساند و گفت پنجم اسفند ماه باید تمام تحریم ها یکجا لغو شود که دولت باردیگر سه ماه آنرا به تعویق انداخت و در مذاکرات اخیر هم دولتمردان بحث طرح گام به گام و همینطور بحث راستی آزمایی آسان و سریع را مطرح می کنند.
نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حرف ما آن است که آمریکا باید تمام تحریم های نفتی و بانکی ما را لغو کند و نباید بین تحریم های هسته ای و دیگر تحریم ها تفکیکی وجود داشته باشد اما هم اکنون در مذاکرات این تفکیک و همینطور طرح گام به گام مطرح می شود و نمی دانیم چرا دولت اصرار دارد تحریم ها برداشته نشود!

منبع: