امیر سرتیپ موذنی تاکید کرد بیمارستان های ثابت و صحرایی ارتش آماده خدمت رسانی برای مقابله با کرونا

به گزارش آذر رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش با اشاره به راه اندازی بیمارستان های صحرایی برای مقابله با کرونا اظهار داشت: تمامی بیمارستان های ثابت ارتش در حوزه غربالگری و درمان آماده خدمت رسانی است.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، امیر سرتیپ دوم بهزاد موذنی، رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش در برنامه رادیویی «صبح و گفتگو» با اعلان اینکه در ۱۴ ماه گذشته و از زمان شروع کرونا، همرزمان من در ارتش بعنوان مدافعان سلامت پا به پای همکاران عزیز در وزارت بهداشت با تمام توان تلاش می کنند، اظهار داشت: ارتش دارای ۲۸ بیمارستان ثابت در ۲۵ استان است که ظرفیت آنها را در اختیار درمان بیماران کرونائی قرار داده است.

وی به دیگر اقدامات ارتش اشاره و بیان کرد: ارتش مبادرت به راه اندازی ایستگاه های غربالگری و شرکت در طرح شهید سردار سلیمانی کرده است و کماکان دراین زمینه مشغول انجام وظیفه است. ارتش با برگزاری بیمارستان های صحرایی بنا به نیاز در شهرهای مختلف در مقاطع گوناگون، به روند درمان و مقابله با بیماری کرونا کمک کرده است.

رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: چهارم فروردین سال قبل بزرگ ترین نقاهتگاه کشور با دو هزار تخت خواب در نمایشگاه بین المللی تهران توسط ارتش راه اندازی شد. همین طور بنا به نیاز بیمارستان های صحرایی در شیراز، مشهد، خرم آباد، رشت و قزوین توسط ارتش راه اندازی شد.

وی با تصریح بر اینکه ارتش در تمام موج های کرونا خصوصاً در موج چهارم بیمارستان های خودرا برای درمان کرونا مختص کرده است، عنوان کرد: بنا به نیاز هم اکنون در شیراز یک بیمارستان پشتیبان برپا کرده ایم که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و در ورزشگاه شهید دستغیب پذیرای بیماران کرونائی است. در قزوین نیز بیمارستان صحرایی برگزار شده است.

امیر موذنی اضافه کرد: تمامی بیمارستان های ثابت ارتش در حوزه غربالگری و درمان آماده خدمت رسانی است. تمام کارکنان درمانی و نیروهای پشتیبانی رزمی در حال ارائه خدمات درمانی هستند.

منبع: