یک نماینده مجلس مطرح کرد ضرورت عضویت ۲ نفر دیگر از نمایندگان مجلس در ستاد ملی مقابله با کرونا

آذر: قزوین نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس اظهار داشت: هم اکنون نایب رییس مجلس به عضویت ستاد ملی مقابله با کرونا درآمده است. در حالیکه عضویت حداقل ۲ عضو ناظر دیگر از روسای کمیسیون های بهداشت و اجتماعی مجلس در این ستاد سبب می شود که مجلس بتواند به ستاد مقابله با کرونا کمک کرده و در تقویت تصمیمات دریافت شده و نظارت میدانی تاثیر بگذارد.
دکتر فاطمه محمدبیگی، نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان در گفتگو با ایسنا بیان نمود: این روزها که با موج شدید کرونا در کشور مواجه هستیم شاهد عدم استفاده از فرصت های تعطیلی طلایی برای قرنطینه عمومی، از دست دادن فرصت محدودیت های قابل اجرا و باز و بسته شدن بی موقع دریچه های محدودیت های اجتماعی برای مشاغل هستیم که این گونه تصمیم گیری ها از یک سو جان مردم را به خطر می اندازد و از طرفی مردم را به ستوه آورده است.
وی افزود: ساختار ستاد ملی مقابله با کرونا باید اصلاح گردد تا تصمیم گیری های یک شبه و وتوی نظرات کارشناسانه جای خویش را به فرآیندهای تصمیم سازی جمعی و مبتنی بر خرد علمی بدهد.
محمدبیگی تصریح کرد: اغلب تصمیمات دریافت شده درگیر دوگانه معیشت و سلامت شده است. چگونه نظریه ایمنی گله ای چندین ماه توانست ستاد را معطل خود کند اما ضرورت امنیت سلامت و روان مردم نتوانست پیش درآمد تصمیم های عقلانی در ستاد ملی مقابله با کرونا باشد.
وی اظهار داشت: مجلس بخصوص کمیسیون بهداشت از هیچ ترک فعلی در حوزه سلامت جامعه نمی گذرد بنابراین مسؤلان بخصوص در ستاد ملی مقابله با کرونا باید جوابگوی تلفات شدید انسانی کرونا و داغداری مردم به علت از دست دادن عزیزانشان باشند.
این مسئول خاطرنشان کرد: توجه جدی به سرعت عمل، تغییر تاکتیک، درمان فوری و بهداشت محوری، غربالگری هوشمند بیماری، استخدام و حمایت جدی از مدافعان سلامت، اضافه شدن مدیران جدید و تازه نفس دارای تخصص به ستاد ملی کرونا همچون راه های کنترل و مهار موج جدید کرونا در کشور است. همینطور باید از ظرفیت نیروهای مسلح و گروه های مردمی هم بهره برد تا این قشر اثرگذار با جدیت تمام وارد عرصه نجات جان مردم و امنیت و سلامت ملت شوند.
وی ضمن اشاره به اینکه مقوله امنیت و سلامت دستخوش تغییرات اساسی شده است، اظهار داشت: برای سالم ماندن مردم باید مقررات اجتماعی با اقتدار کامل و همراه با تشویق و تنبیه اجتماعی و بیمه ای و مالیاتی همراه باشد. رزمندگان سلامت احتیاج به پشتیبانی ویژه بازرسی دارند، بنابراین ناظران اجتماعی باید ورود جدی کنند و تعداد بازرسان هم باید افزایش یابد.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان اظهار داشت: باید حداقل دو نفر دیگر از نمایندگان مجلس وارد ستاد ملی مقابله با کرونا شوند. هم اکنون نایب رییس مجلس به عضویت این ستاد درآمده است. در حالیکه عضویت حداقل دو عضو ناظر دیگر از روسای کمیسیون های بهداشت و اجتماعی مجلس در ستاد ملی مقابله با کرونا سبب می شود که مجلس بتواند به ستاد مقابله با کرونا کمک کرده و در تقویت تصمیمات دریافت شده و نظارت میدانی تاثیر بگذارد.
وی تاکید کرد: امروز جان مردم در خطر است. از مسؤلان متولی جان و سلامت کشور خواستار عزم جدی برای مهار کرونا و رسیدن به داد مردم هستیم. ما هم در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

منبع: