تاکید جوزپ بورل بر بازگشت آمریکا به برجام و اجرای کامل آن

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست G۷ بر ضرورت اجرایی شدن برجام و بازگشت آمریکا به این توافق تاکید نمود.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در صفحه توییترش ضمن اشاره به برگزاری نشست G۷ در لندن نوشت: خوشحالم که امروز برای نشست وزرای G۷ انگلیس در لندن حضور داشتم که با موضوعات مهمی همچون ایران و کره شمالی آغاز شد.
بورل افزود: بعنوان هماهنگ کننده برجام، بر لزوم استفاده از فرصت پیش رفتن به سمت بازگشت آمریکا به برجام و اجرایی شدن کامل توافق هسته ای تاکید کردم.
اظهارات بورل به دنبال این مطرح می شود که در هفته های اخیر، مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در جهت احیای توافق هسته ای از راه بازگشت دو جانبه تهران – واشنگتن به توافق هسته ای در وین برقرار بوده است.
در این مذاکرات روند لغو تحریم ها ضد ایران از جانب آمریکا و اقدامات ایران برای بازگردانی اقدامات جبرانی هسته ای آن به حالت اولیه مورد بررسی قرار می گیرد.
دولت آمریکا در سال ۲۰۱۸ از توافق هسته ای خارج شده و تحریم های گوناگونی را افزون بر بازگردانی تحریم های پیشین ضد ایران اعمال کرد.
ایران خواهان لغو تمامی این تحریم ها و راستی آزمایی آن برای بازگشت به اجرای کامل تعهدات داوطلبانه اش در توافق هسته ای می باشد که در واکنش به خروج آمریکا از توافق و متحمل شدن تحریم ها آنها را در خلال یک سال و نیم گذشته کاهش داده بود.

منبع: