سخنگوی جمعیت رهپویان: شورای ائتلاف زمینه را برای کاندیداتوری رئیسی  فراهم کند

به گزارش آذر سخنگوی جمعیت رهپویان اظهار داشت: تشکل متبوعش از شورای ائتلاف نیروهای انقلاب می خواهد زمینه را برای نامزدی سید ابراهیم رئیسی  فراهم و از او دعوت به حضور کند.

حجت الاسلام کاظمی سخنگوی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به فعالیت تشکل متبوعش در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار داشت: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری۱۴۰۰، جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با رصد شرایط خطیر کشور و بررسی نامزدهای بالقوه دارای حداقل خاصیت های ضروری، مواردی را بعنوان معیار پشتیبانی از نامزدهای احتمالی مد نظر قرار داده است.
وی با اعلان اینکه اولین موضوع اهمیت راهبرد «مشارکت حداکثری» است، اضافه کرد: مشارکت حداکثری نه فقط یک سیاست اعلامی که یک ضرورت اساسی برای تقویت جمهوری اسلامی و جریان اصیل انقلابی تلقی می شود.
سخنگوی جمعیت رهپویان گفت: حتی از منظر تاکتیکی و رقابت سیاسی نیز در شرایطی که جریان غربگرای حاکم بر قوه مجریه در پایین ترین سطح محبوبیت در تمام ادوار مشابه قرار دارد، رای بیشتر مردم بطور قطع به سبد نامزد نهایی جبهه انقلاب ریخته خواهد شد و رئیس جمهور با نصاب آرای بیشتر، بطور قطع از قدرت بیشتری برای اداره کشور برخوردار خواهد بود.
کاظمی با اشاره به اینکه امکان ایجاد وحدت، اجماع و انسجام در بدنه نیروهای انقلاب و در نتیجه بالا بردن احتمال پیروزی در انتخابات ضرورتی بسیار مهم برای جریان انقلابی است، اظهار داشت: جریان رقیب اساسا از تشتت و چندصدایی ما استقبال می کند تا با رای حداقلی، دولت سیزدهم را تشکیل دهد. بدین سبب کوشش برای به میدان آوردن گزینه ای که بتواند چنین اجماعی بوجود آورد ضروری تلقی می شود.
وی اشاره کرد: بعد از ایجاد اجماع در راس و بدنه نیروهای انقلاب، تدبیر برای ساماندهی یک رقابت مومنانه با حداکثر توان، راه اندازی کمپین موثر و راهبری عملیات انتخاباتی به قصد پیروزی در انتخابات ۲۸ خرداد، ضرورت سوم از دید جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی است. به همین جهت نیازمند حضور نامزدی با احتمال رای آوری می باشیم.
سخنگوی جمعیت رهپویان اشاره کرد: بعد از پیروزی در انتخابات، ضرورت تشکیل یک دولت جامع، قوی، جوان، کارآمد، انقلابی، تحولخواه، عدالت طلب و فسادستیز وجود دارد. این مهم اولاً نیازمند انسجام حداکثری در انتخابات میان جریان های انقلابی دارد و ثانیاً نیازمند فردی است که خود به چنین خاصیت هایی علاقمند و معتقد باشد.
کاظمی با اعلان اینکه جریان انقلابی نیازمند حضور نامزدی است که اولاً اجماع ساز، رای آور و دارای محبوبیت میان مردم باشد و ثانیاً بتواند دولتی فسادستیز، کارآمد و انقلابی را متشکل از تمام توان جریان های مختلف انقلابی تشکیل دهد، اشاره کرد: جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی بعد از بررسی این موارد و تطبیق آن با نامزدهای احتمالی موجود بر آن شد تا از شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بخواهد زمینه را برای نامزدی جناب حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی فراهم و از او دعوت به حضور کند.
وی اظهار داشت: سوابق رئیسی در قوه قضائیه که تصویری تحول آفرین و موفق از مدیریت انقلابی بجای گذاشته است نیاز جریان انقلابی در انتخابات پیش رو است.

منبع: