جلیلی در شبکه جهاد و جهش: برنامه خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال را آماده کرده ایم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: برای خصوصی سازی باشگاه های ورزشی بخصوص پرسپولیس و استقلال برنامه ای تهیه شده است.

به گزارش آذر به نقل از مهر، سعید جلیلی در شبکه اینترنتی خود با عنوان جهاد و جهش، اظهار داشت: متاسفانه در روزهای انتخابات به مسائلی مثل ورزش کمتر پرداخته شده است در حالیکه یکی از کارگروه هایی که ما به صورت جدی در آن کار کردیم، کارگروه ورزش و تربیت بدنی بود. محورهایی نظیر ورزش همگانی، ورزش پرورشی، ورزش حرفه ای و همینطور ورزش قهرمانی مورد بررسی قرار گرفته است و برنامه ای در این حوزه طراحی شده است.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ورزش همگانی بسیاری ضروری می باشد. علاوه بر وزارت بهداشت، وزارت ورزش و جوانان هم نقش مهمی در سلامت جامعه دارد و باید در همکاری با سایر نهادها و دستگاه ها، زمینه همگانی کردن ورزش را فراهم آورد.
جلیلی تصریح کرد: ورزش پرورشی که پایه ورزش است باید قبل از دبستان آغاز شود. یک خلأ جدی در کشور ما، عدم سرمایه گذاری روی ورزش پرورشی است که باید از چهار سالگی آغاز شود.
وی افزود: برنامه ما در زمینه ورزش حرفه ای، به صورت جدی به رابطه ورزش با اقتصاد و صنایع در رابطه با ورزش می پردازد چون که اقتصاد ورزش یکی از بازوهای اقتصادی مهم در کشورهای مختلف جهان است و ما در این حوزه از دیگران عقب هستیم.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در زمینه ورزش قهرمانی هم برخلاف وجود سرمایه های انسانی بالا، در وضعیت مطلوب قرار نداریم. این زمینه از ورزش در واقع نشان دادن یک قله برای انگیزه دادن به بدنه ورزشکاران کشور و ایجاد همبستگی ملی است که دارای مشکلات عدیده ای است.
وی بیان نمود: در کنار این موارد، تلاش کردیم با یک نگاه عدالت محور به این مسائل بپردازیم. مبحث استعدادیابی ورزشی همچون تکیه های ما در برنامه ورزش دولت سایه بود. توزیع عادلانه امکانات یکی از جنبه های این بخش است.
جلیلی اظهار داشت: درباره خصوصی سازی باشگاه های ورزشی بخصوص درباره پرسپولیس و استقلال برنامه ای تهیه شده است که کارشناسان ما در کارگروه ورزش آنرا از راه تلویزیون اینترنتی عرضه خواهند داد.