هاشمی در گزارش آذر؛ سید ابراهیم رئیسی می خواهد رئیس جمهور همه مردم باشد

به گزارش آذر یک فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار داشت: رئیسی در پیشنهاد گرفتن، نخواست منحصر به یک گروه یا جناح باشد چونکه می خواهد ثابت کند رئیس جمهور همه مردم است.

محمد هاشمی فعال سیاسی اصلاح طلب در گفتگو با خبرنگار مهر، در ارتباط با تحلیل و ارزیابی خود از تماسهای رئیس جمهور منتخب با برخی فعالان سیاسی اصلاح طلب و درخواست عرضه چاره از جانب آنها عنوان کرد: ایشان بعد از پیروزی در انتخابات در صحبتی گفتند رئیس جمهور همه هستند نه رئیس جمهور یک جناح و گروه خاص و حالا در جهت گفته خود با چهره های اصلاح طلب هم تماس گرفتند تا با این اقدام ثابت کنند رئیس جمهور همه هستند.
وی اظهار داشت: با تشکیل کابینه پیام این اقدام رئیس جمهور منتخب برای فرصت طلبانی که به دنبال سهم خواهی هستند، مشخص خواهد شد. فعلاً در بدو امر ایشان نخواستند در پیشنهاد گرفتن، منحصر به یک گروه و یا جناح باشند بلکه خواستند از همه فعالین و احزاب پیشنهاد بگیرند. یک سایتی هم از جانب ایشان معرفی شده است تا افرادی که پیشنهادی دارند پیشنهاد خویش را از این طریق مطرح کنند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب در ارتباط با این که چطور میتوان از عملیاتی شدن این اقدامات مطمئن شد، اظهار داشت: این مورد بعد از تشکیل کابینه و طی یک تا دو ماه آینده مشخص خواهد شد و برپایه سیاست هایی که برای ۱۰۰ روز ابتدایی و یکسال اول در نظر گرفته شده است، میتوان ارزیابی کرد که این کار شعاری بوده یا عملیاتی است.
هاشمی در انتها خاطرنشان کرد: در ابتدای ورود، ارزیابی این اقدام مشکل است و تا زمانی که وزرا و کابینه انتخاب نشوند نمی توان اظهار نظر خاصی در این حوزه داشت و ارزیابی، بعد از سپری شدن این روند تحقق پیدا خواهد نمود.

منبع: