بادامچیان مطرح کرد؛ گزارش برجامی ظریف نشان از بی اعتمادی به غرب است

به گزارش آذر دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ضمن اشاره به گزارش برجامی ظریف به مجلس، اظهار داشت: این گزارش فریاد می زند که اعتماد به غرب جواب نمی دهد و هیچ برنامه ای را نباید منوط به توافق یا همراهی غرب کرد.

به گزارش آذر به نقل از مهر، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در انتها نشست دبیران این حزب ضمن اشاره به بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در آخرین دیدار هیئت دولت دوازدهم، خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم و هم در دولت های پیشین اثبات شد اعتماد به غرب جواب نمی دهد، گفتگو و مذاکره وقت گذرانی است و آمریکا حاضر نیست در مقابل امتیازات وسیع و گسترده ای که به دست می آورد حتی یک امتیاز بدهد.
وی اضافه کرد: در دولت دوازدهم اثبات شد اگر برنامه های داخلی را منوط به چشم داشت و همراهی غرب نماییم حتما شکست می خوریم اما هنوز عده ای که یا غافل هستند یا مامور، نمی خواهند این تجربه گرانسنگ را بعنوان دستاورد بزرگ دولت روحانی بپذیرند.
دبیرکل حزب موتلفه ضمن اشاره به نامه ظریف به سازمان ملل و هم گزارش بیست و دوم وزارت خارجه به مجلس، اظهار داشت: این گزارش چند صد صفحه ای فریاد می زند که اعتماد به غرب جواب نمی دهد و هیچ برنامه ای را نباید منوط به توافق یا همراهی غرب کرد اما گویا مولف و مولفان این گزارش خودشان از تنها خاصیت این گزارش بی اطلاع هستند.
بادامچیان افزود: گزارش نشان داده است بدعهدی و نقض پیمان از زمان اوباما آغاز شد و در زمان ترامپ ادامه پیدا کرد و ۸۰۰ نوع تحریم ظالمانه به ۱۵۰۰ تحریم رسید و در هیچ مذاکره ای آمریکا و سه کشور شرور اروپایی حاضر نیستند حتی یک تحریم را لغو یا تعلیق کنند.
وی تصریح کرد: تحریم ها تنها با تاکید بر تولید داخل و اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی خنثی و بی اثر می شوند و این تجربه دوم دولت دوازدهم است و بر این اساس ما با کارنامه ای مشخص از این دولت روبرو می باشیم و آنجا که بر مبنای اعتماد به نفس ملی عمل کردیم موفق بودیم و جایی که اقتصاد را شرطی کردیم و آنرا به بند ناف مذاکرات وصل کردیم شکست خوردیم.
دبیرکل حزب موتلفه در بخش دیگری از این گفتگو درباره طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی، اظهار داشت: بطور قطع در این طرح حقوق کاربران فضای مجازی حفظ خواهد شد، کسب و کاری را تعطیل نمی کند و منافع و مصالح مردم در نظر گرفته خواهد شد.
بادامچیان خاطرنشان کرد: آنچه مهم می باشد قانونمند شدن اینترنت و فضای مجازی است که اگر کسانی درباره این طرح نظر اصلاحی دارند آنرا به مجلس بفرستند و مجلس هم توضیحات لازم را برای مردم عرضه نماید.
وی با اشاره به اینکه مهم این است که مردم به جوسازی های منفی رسانه های بیگانه توجه نکنند که نمی کنند، اظهار نمود: مردم و کارشناسان نظرات خویش را برای تکامل این ضابطه مندی به حزب بدهند یا در اختیار نمایندگان مجلس قرار دهند.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه درباره آزادی رهبر شیعیان نیجریه و همسرش بعد از ۶ سال محرومیت، فشار و شکنجه عنوان کرد: آزادی شیخ زکزاکی را به فال نیک می گیریم و به دولت نیجریه سفارش می نماییم فشارهای گذشته را تکرار نکند و به رای دادگاه هم احترام بگذارد.
بادامچیان اضافه کرد: شیخ زکزاکی از همه اتهامات در دادگاه تبرئه شده است و او یک بیگناه مظلوم است که هیچ هدفی جز سربلندی ملت نیجریه و رفاه و آسایش محرومان این سرزمین ندارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به سفارش به دولت سیزدهم پرداخت و خاطرنشان کرد: دشمن شناسی و زمان شناسی در اداره سیاست داخلی و خارجی خیلی مهم می باشد. رئیس جمهور منتخب دقیقا معلوم کند چه چیزی را از دولت قبل تحویل می گیرد و روحانی هم توضیح دهد که از دولت قبل از خود چه امانتی را تحویل گرفت و آن را چطور به دولت بعد تحویل خواهد داد.
دبیرکل حزب موتلفه با تکیه بر این که رئیسی باید مراقب افت و خیزها و فراز و فرودهای اقتصادی کشور باشد، اظهار داشت: صیانت از ارزش پول ملی مهم ترین کار دولت می باشد و دولت آقای رئیسی می تواند در چاه ویل استقراض از بانک مرکزی و چاپ بی حساب و کتاب اسکناس نیفتد تا این مراقبت منجر به کاهش تورم و افزایش روز افزون ارزش پول ملی شود.
بادامچیان با اشاره به اینکه سیاست های پولی و مالی دولت باید در شورای اقتصاد و شورای پول و اعتبار و جلسات فنی و حرفه ای کارشناسان مبرز، خبره و کاربلد تدوین شود، اظهار داشت: تخلف از قانون و طراحی سیاست های غلط، دولت گذشته را به این ورطه هولناک اغتشاش قیمتها و کاهش شدید ارزش پول ملی انداخت.
وی همینطور روز حقوق بشر اسلامی را گرامی داشت و ضمن اشاره به این که آمریکا و اروپا بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند، بیان نمود: کارنامه جنگی آمریکا و اروپا در دو جنگ جهانی، قتل عام میلیون ها تن از نفوس مردم جهان بود که بعد از جنگ هم از این جنایت دست برنداشتند.
دبیرکل حزب موتلفه اظهار داشت: اخراج آمریکا از منطقه و آخر دادن به پشتیبانی از جنایات رژیم صهیونیستی می تواند روزنه امیدی برای صیانت از حقوق بشر در جهان باشد.

منبع: