الهیان : رئیسی موافق ادامه برجام است

به گزارش آذر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: رییس جمهور موافق ادامه مذاکرات است اما بطور قطع در دولت جدید مدل مذاکرات تغییر می کند و فرسایشی نخواهد شد.

زهره الهیان در گفتگو با خبرنگار مهر، در ارزیابی خود از برنامه ها و سوابق وزیر پیشنهادی امور خارجه، گفت: امیرعبداللهیان فردی متخصص، با تجربه، خوشنام و شناخته شده در عرصه بین الملل است.
وی بیان کرد: وزیر پیشنهادی امور خارجه بواسطه رویکرد انقلابی و مدیریت کارآمد، در داخل کشور هم فردی مورد تایید است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد: از آنجا که بدنه وزارت امور خارجه هم نسبت به امیرعبداللهیان شناخت دارند و وی سابقه مدیریتی خوبی در وزارت امور خارجه دارد، بطور قطع در صورت کسب رأی اعتماد از وزرای موفق ما خواهد بود.
الهیان افزود: امیرعبداللهیان برنامه جامع و کاملی را به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و سایر نمایندگان مجلس ارایه داده است و اولویت وی تقویت دیپلماسی اقتصادی و خنثی سازی تحریم ها است و نظر اعضای کمیسیون هم این است که در وزارت امور خارجه حتما این مباحث مهم دنبال شود.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ارتباط با کشورهای همسایه، افزایش تبادلات تجاری، توسعه صادرات، تقویت دیپلماسی عمومی و ایجاد توازن در تعاملات بین المللی همچون مطالبی است که در برنامه های گزینه پیشنهادی وزارت امور خارجه مشهود است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره رویکرد وزیر پیشنهادی امور خارجه به موضوع برجام، اظهار داشت: آینده برجام موضوعی است که مقامات عالی رتبه نظام باید درباره آن تصمیم گیری کنند.
وی با اشاره به این که سیاست رئیسی ادامه مذاکرات برجام است، اشاره کرد: البته رییس جمهور معتقد می باشد که مذاکرات نباید فرسایشی شود و نگاه امیرعبداللهیان به مذاکرات هم همسو با نگاه مقام معظم رهبری و رییس جمهور، نگاهی مثبت و سازنده است.
الهیان بیان کرد: البته تاکید وزیر پیشنهادی امور خارجه این است که باید مدل جدیدی در مذاکرات دنبال شود، به این معنا که مذاکرات نباید فرسایشی شود و باید مذاکرات نتیجه بخش باشد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه مذاکرات در دولت روحانی بدون نتیجه استمرار داشت و بطور قطع در دولت جدید این رویه را شاهد نخواهیم بود و مدل جدیدی در مذاکرات پیگیری می شود.

منبع: