در صحن مجلس مطرح شد؛ توضیح قالیباف درباره تأیید وزیر پیشنهادی اطلاعات توسط رهبر انقلاب

به گزارش آذر رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رئیس جمهور گفت من وزرای مربوطه در بخش های امنیتی و سیاست خارجی را خدمت رهبر انقلاب معرفی کردم و ایشان موافقت کردند.

به گزارش آذر به نقل از مهر، در ادامه جلسه علنی نوبت بامداد روز یکشنبه (۳۱ مردادماه) و در جریان بررسی رأی اعتماد به سید اسماعیل خطیب وزیر پیشنهادی اطلاعات، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اظهارات حسین میرزایی نماینده اصفهان در مخالفت با وزیر پیشنهادی اطلاعات که موضوع هایی را از رهبر انقلاب و رئیس جمهور نقل کرد، اظهار داشت: مسئولیت رئیس جمهور این است که وزرای خویش را تعیین کند و طبق روال قانونی هم لیست وزرا را به مجلس معرفی کرده است.
وی اضافه کرد: قانون اساسی در اصل ۱۱۰ و ۱۷۶ در حوزه مسائل امنیتی، دفاعی و سیاست خارجی شخص مقام معظم رهبری را مسئول می داند.
رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: روال این گونه است که در مورد این حوزه ها، دولت ها وقتی افرادی را مشخص می کنند، حتما نظر رهبری را می گیرند. در همه دولت های گذشته این گونه بوده و هم اکنون هم این گونه است.
قالیباف اظهار داشت: رئیس جمهور در این حوزه گفت من وزرای مربوطه در بخش های امنیتی و سیاست خارجی را خدمت حضرت آقا معرفی کردم و ایشان موافقت کردند.
وی خطاب به نمایندگان مخالف اظهار داشت: حالا اگر کسی حرف دیگری می زند و نسبت هایی را می دهد، حرف اضافه است.

منبع: