باز شدن پای کارشناسان به کمیسیون مشترک بررسی طرح پشتیبانی از حقوق کاربران در فضای مجازی

به گزارش آذر همدان عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح پشتیبانی از حقوق کاربران در فضای مجازی از حضور کارشناسان در این کمیسون، اطلاع داد و اظهار داشت: بررسی کابینه و تعطیلات تابستانی مجلس سبب کاهش سرعت رسیدگی به این طرح شده بود.
حجت الاسلام احمدحسین فلاحی در گفتگو با ایسنا پیرامون وضعیت طرح پشتیبانی از حقوق کاربران در فضای مجازی، اظهار نمود: اعضای کمیسیون مشترک بررسی طرح پشتیبانی از حقوق کاربران در فضای مجازی، مشخص شدند اما بررسی کابینه وقت زیادی از ما گرفت و بعد از آن هم با تعطیلات دو هفته ای تابستانی مجلس، مواجه شدیم.
فلاحی در ارتباط با علت واگذاری بررسی این طرح به کمیسیون مشترک، خاطرنشان کرد: بررسی طرح ها در صحن مجلس بسیار زمان بر است و به علت تسریع روند کار، بررسی این کار به کمیسیون مشترک، واگذار شده است از طرفی ما نمی توانیم از نظر کارشناسان در صحن مجلس استفاده نماییم اما بررسی این طرح در کمیسون مشترک، پای کارشناسان را به کمیسیون، باز خواهد نمود.
وی در ارتباط با اعضای کمیسیون مشترک، بیان نمود: اعضای کمیسیون فرهنگی و دو نفر از هر کمیسیون در کمیسیون مشترک بررسی طرح پشتیبانی از حقوق کاربران در فضای مجازی، حضور دارند.
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، مطرح کرد: طرح پشتیبانی از حقوق کاربران در فضای مجازی که در کمیسیون بررسی می شود به صورت کامل با آن طرح اولیه که منتشر گردید متفاوت می باشد و اقدامات کارشناسی روی آن، انجام شده است.
فلاحی ضمن اشاره به دغدغه رهبر انقلاب در ارتباط با فضای مجازی تاکید کرد: ۱۱ میلیون ایرانی در فضای مجازی مشغول به فعالیت اقتصادی هستند که تضمینی برای ادامه فعالیت آنها وجود ندارد و امکان دارد در هر زمانی کار خویش را از دست بدهند اما در این طرح ما از این شرکت ها می خواهیم مانند کشور ترکیه به ما ضمانت حقوقی بدهند که حقوق کاربران ما را تضمین می کنند همینطور سرورهای خویش را باید به داخل از کشور، بیاورند.

منبع: