آیت الله اعرافی: ۳ هزار ورزشکار سازمان یافته در حوزه علمیه قم وجود دارد

به گزارش آذر مدیر حوزه های علمیه کشور ضمن اشاره به توجه ویژه به ورزش در حوزه های علمیه اظهار داشت: ۳ هزار ورزشکار سازمان یافته در سطح حوزه علمیه قم مشغول فعالیت هستند.

به گزارش آذر به نقل از مهر، آیت الله علی رضا اعرافی ظهر پنجشنبه در دیدار وزیر ورزش و جوانان در قم، اهمیت ورزش بانوان را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: در حوزه بانوان با حفظ ارزش های فرهنگی و دینی میتوان ضریب شادی و نشاط جامعه را افزایش داد.
وی با تکیه بر اهمیت نگاه علمی در اجرای برنامه های ورزشی، اظهار داشت: حوزه تحقیق و پژوهش در مسائل فرهنگی و ورزشی نباید کم ارزش شمرده شود.
مدیرحوزه های علمیه کشور ضمن اشاره به اهمیت ورزش قهرمانی، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران می تواند در حوزه اخلاق و گفتمان انقلابی پیشتاز باشد.
به گفته عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی، وزارت ورزش و جوانان باید ورزش کشور را از برخی اشکالات و ایرادات ممکن را با برنامه ریزی درست و ادبیات صحیح اصلاح نماید.
وی بیان نمود: تیم های اعزامی ایران طی چند ماه گذشته در رویدادهای جهانی افتخارات غرورآفرینی برای نظام آفریدند و حوزه علمیه قم این موفقیت ها را تبریک می گوید.
اعرافی ضمن اشاره به لزوم تقویت هویت ملی و دینی عنوان کرد: هویت سازی و شخصیت دادن به نسل جوان بعنوان یک مسئله حیاتی باید توسط نهادهای مسؤول مورد توجه باشد.
به باور مدیر حوزه های علمیه کشور، خروج استعدادهای برتر از کشور یک ضعف بزرگ در ایران است که نگران کننده است و باید در صدد حل این معضل برنامه ریزی شود.
عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: علاوه بر شکل گیری گفتمان انقلاب اسلامی در منطقه، نفوذ و گسترش معارف خاندان (ع) در کشورهای مختلف از مهم ترین جلوه های انقلاب بوده است.
امام جمعه قم عنوان کرد: افزون بر ۱۰۰ هزار طلبه از ایران و بیشتر از ۱۰۰ کشور جهان در قم مشغول تحصیل هستند و از نظر نشر کتب دینی هم این استان یکی از شهرهای برتر دنیا است.
به گفته وی، در سطح حوزه علمیه قم ۱۰ هزار استاد، ۱۵۰ مجله نشریه، ۲۰۰ رشته حوزوی، ۳۰۰ مدرسه و نهاد دینی و فرهنگی وجود دارد و یک ظرفیت بی بدیلی را به وجود آورده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: قم در تولید اندیشه دینی برای مردم ایران و جهان جایگاه ممتازی دارد و توجه ویژه ای برای اتصال به اندیشه دینی به این استان شود.
اعرافی افزود: حوزه علمیه قم با اجرای برنامه های تحولی در تلاش است تا نسبت به نیازهای نظام و انقلاب پاسخگوتر باشد.

منبع: