معاون سیاسی وزیر کشور: گردش نخبگان یکی از اصول اساسی نظام مردم سالاری دینی در ایران است

به گزارش آذر معاون سیاسی وزارت کشور گردش نخبگان را یکی از اصول اساسی نظام مردم سالاری دینی در ایران توصیف کرد و اظهار داشت: گردش نخبگان لزوم هر سیستم سیاسی برای حرکت رو به جلو و پیشبرد اهداف عالی هر نظام سیاسی است.
به گزارش آذر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر محمد باقر خرمشاد معاون سیاسی وزارت کشور در آیین تکریم حمزه امرائی مدیرکل سابق دفتر سیاسی و معارفه محسن اسلامی مدیرکل جدید دفتر سیاسی وزارت کشور که با حضور کارشناسان این دفتر در محل وزارت کشور برگزار شد با اعلان اینکه اساس و بنیان کار در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر خدمت به مردم عزیز است؛ اظهار داشت: چرخش نخبگان با هدف دمیده شدن اکسیژن و انرژی جدید به کالبد سیستم سیاسی برای حرکت رو به جلو صورت می گیرد و همه ما بعنوان کارگزاران این نظام مقدس تلاش نماییم که در راه رشد و تعالی این نظام و ارتقای خدمات رسانی به مردم عزیز کشورمان حرکت نماییم.
معاون سیاسی وزیر کشور ضمن اشاره به این که در ماه ربیع الاول، ماه شادی و سرور قرار داریم؛ اظهار داشت: تاریخ و فرهنگ هر ملتی ایستگاه های زمانی و مکانی دارند که الهام بخش هستند و برای ما مسلمانان، ماه ربیع الاول از جایگاه خاصی برخوردارست.
وی در این خصوص اظهار داشت: این ماه مصادف با میلاد مبارک حضرت رسول گرامی اسلام(ص)، حضرت امام جعفر صادق(ع) و آغاز امامت حضرت مهدی(عج) است که این رویداد فرهنگی را به همه ملت عزیز ایران تبریک و تهنیت عرض می کنم.
معاون سیاسی وزیر کشور اشاره کرد: باید به تأسی از نبی اکرم(ص) و امامان معصوم در راه خدمت به مردم عزیز کشورمان گام برداریم و در نظر داشته باشیم که خدمت به مردم از بزرگترین عبادت هاست.
خرمشاد با اعلان اینکه راه و سیره امامان معصوم چراغ راهنمای بشریت است؛ اظهار داشت: کردار و رفتار بزرگان دینی به مثابه فانوس های دریایی است که بشریت در این اقیانوس متلاطم زندگی بتواند در مسیری درست و حق طلبی حرکت نماید و هر کجا انحراف پیدا کرد، با بهره گیری از این انوار هدایت، به راه راستین بازگردد.
معاون سیاسی وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت های خود با تکیه بر این که مطابق آموزه های دین مبین اسلام، زندگی، دو ساحت دنیوی و اخروی دارد؛ اظهار داشت: هر دو بعد زندگی فردی و اجتماعی را با خدامحور بودن این دیدگاه، تنظیم نماییم.
خرمشاد در ادامه صحبت های خود به مبحث مهم مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اشاره نمود و اظهار داشت: بشریت پس از پشت سرگذاشتن تجربه های مختلف حکومت داری به الگوی جمهوری، دمکراسی و در ایران اسلامی به مردم سالاری دینی رسیده است.
معاون سیاسی وزیر کشور با اعلان اینکه جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی و اندیشه های بلند حضرت امام خمینی(ره) و امتداد آن توسط فرزند صالح اش مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، برخوردار از مدل سیاسی مردم سالاری دینی است که در این سیستم مردم محور هر گونه تصمیم و حرکت هستند.
وی افزود: خوشبختانه در طول عمر پربرکت ۴۲ ساله خود، این مردم سالاری به خوبی با روی کار آمدن جریان های مختلف سیاسی تقویت و نظام یافته است. خرمشاد ضمن اشاره به این که در این چهار دهه به رغم همه نابسامانی ها، کشور به مردم سالاری دینی و چرخش نخبگان وفادار مانده است، اظهار داشت: چرخش نخبگان لزوم هر سیستم سیاسی با هدف حرکت رو به جلو و تقویت نظام مدیریتی است و خوشبختانه این مورد در کشور به خوبی جا افتاده است.
خرمشاد همینطور به دیگر مصادیق گردش نخبگان در کشور که همان نظام بازنشستگی است اشاره نمود و اظهار داشت: بازنشستگی یعنی این که با به روی کار آمدن جوان تر ها، سیستم سیاسی بازپروری و بازسازی شود و امروز شاهد این امر هستیم که جوانان انقلابی سکاندار مدیریت در کشور شده اند.
معاون سیاسی وزیر کشور در بخش پایانی صحبت های خود به تشریح خصوصیت های شخصیتی و اخلاقی امرائی مدیرکل سابق دفتر سیاسی وزارت کشور اشاره نمود و اظهار داشت: در خلال این مدت ۴۰ روزه، آقای امرائی را انسانی با وقار، نجیب، اخلاق مدار و خبره دیدم و با عنایت به طول دوره خدمتی اش از حافظه های اداره کل سیاسی است که حتما از توانمندی و دانش مدیریتی اش استفاده خواهد شد.
او همینطور درمورد آقای اسلامی مدیر کل جدید دفتر سیاسی هم اظهار داشت: با آقای اسلامی قریب به بیست سال همکاری علمی و کاری دارم. ایشان از تربیت یافتگان دانش سیاسی است و در کسوت استادی در دانشگاه تربیت مدرس فعالیت دارد و هم در نظر و هم در عمل با سیاست آشناست و امید دارم با حضور ایشان مأموریت های دفتر سیاسی به شکل مطلوب تری پیش رود.

منبع: