در جلسه کمیسیون سیاسی و اجتماعی خبرگان مطرح شد راه اندازی شبکه ملی اطلاعات از مهم ترین نیازهای کشور است

به گزارش آذر نشست کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در قم برگزار گردید.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، اعضای کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان در این نشست، دغدغه ها و مطالبات خود نسبت به ناهنجاری های فضای مجازی در کشور را بیان نمودند.
همینطور وزیر ارتباطات در این جلسه مشترک با قدردانی از اهتمام و دغدغه اعضای مجلس خبرگان رهبری با بیان اهمیت ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات در ابعاد مختلف اظهار نمود: عده ای از شبکه ملی اطلاعات یک هیولای نشدنی و برخی دیگر هم از آن یک هیولا در میان مردم به معنای قطع دسترسی ها به فضای مجازی ترسیم کرده اند.
وی با تکیه بر استفاده از ظرفیت های فضای مجازی همچون ایجاد اشتغال در بستر این فضا خاطرنشان کرد: شبکه ملی اطلاعات به هیچ عنوان به معنای قطع دسترسی ها و ارتباطات مردم نیست، بلکه این شبکه زیرساخت های پرسرعت ارتباطی را در کشور تأمین و ظرفیت های لازم را برای افزایش سرویس دهی داخلی فراهم می آورد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: در بستر شبکه ملی اطلاعات با ایجاد زیرساخت ایمن مبتنی بر خدمات بومی هر آنچه نیاز مردم باشد در اختیار خواهد گرفت که با گسترش آن استقلال و اقتدار کشور حفظ می شود.
آیت الله ملکوتی سخنگوی کمیسیون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مجلس خبرگان رهبری هم در حاشیه این جلسه، ایجاد شبکه ملی اطلاعات را از مهم ترین خواسته های اعضای این کمیسیون از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد و اظهار داشت: اعضای کمیسیون با توجه به اجرایی شدن مصوبات شورایعالی فضای مجازی، شبکه ملی اطلاعات را از مهم ترین نیازهای کشور می دانند و تاکید دارند که با عنایت به پیشرفت های فناوری اطلاعات برای ایجاد آن برنامه ریزی شود.

منبع: