امام جمعه موقت اصفهان: تسخیر لانه جاسوسی هیمنه آمریکا را شکست

به گزارش آذر اصفهان امام جمعه موقت اصفهان اظهار داشت: طلیعه شکست استکبار جهانی با آغاز انقلاب اسلامی بود و تسخیر لانه جاسوسی سبب شد که مستضعفان جهان قوت قلب بگیرند و هیمنه آمریکا شکسته شود.

محمدتقی رهبر در گفتگو با ایسنا درباره روز ۱۳ آبان و ضرورت گرامیداشت این روز، اظهار نمود: در انقلاب اسلامی روزهای تاریخی بسیاری داشتیم که نقش مهمی در پیروزی انقلاب و موفقیت مردم ایران داشته اند. ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است که باید اهمیت خاصی در پاسداشت آن قائل شویم.

وی اضافه کرد: تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام(ره) ماهیت آمریکا و استکبار جهانی را برای ملت ایران و جهانیان آشکار کرد. این روز تاریخی بزرگی است چونکه در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ انقلاب اسلامی بسیار جوان و نوپا بود و در همان ابتدا هیمنه ابرقدرت جهان را شکست. چه کسی جرات می کرد با آمریکا این گونه رفتار کند، اما دانشجویان انقلابی سفارت آمریکا را اشغال کردند.

امام جمعه موقت اصفهان، خاطرنشان کرد: دست خدا با ایران و انقلاب اسلامی آن بود چونکه وقتی کارتر رئیس جمهور آمریکا قصد داشت با فرستادن هواپیما و بالگرد اعضای سفارت آمریکا را نجات دهد در صحرای طبس گرفتار طوفان شن شدند و نظامیان ایالات متحده با دادن تلفات ناکام ماندند. این ماجرا مانند داستان ابرهه است که قصد داشت خانه خدا را از بین ببرد، اما پرندگانی که به فرمان خدا بودند تمام سپاهیان ابرهه را نابود کردند.

رهبر اظهار داشت: بزرگ ترین حرکت انقلاب اسلامی و نتیجه این حرکت شکستن قدرت استکبار جهانی است و در روزنامه های امروز جهان تحلیل گران آمریکایی اذعان به شکست آمریکا می کنند. طلیعه شکست استکبار جهانی با آغاز انقلاب اسلامی بود و تسخیر لانه جاسوسی سبب شد که مستضعفان جهان قوت قلب بگیرند و از ایرانی ها الگو بگیرند.

وی اضافه کرد: ازاین رو ۱۳ آبان و ایام الله مشابه آن در واقع روز فتح و پیروزی انقلاب اسلامی بوده است به صورتی که هر سال عقب نشینی آمریکا بیشتر می شود و الان این آمریکا قدرت ۲۰ سال قبل را ندارد و شکستن قدرت استکبار جهانی آرمانی اسلامی و انقلابی است. قرآن بحث استکبار و مستکبران را در چند جا می آورد و در جهان هیچ زمانی به این اندازه استکبار جهانی شکست نخورده است و شکست ایالات متحده در ۱۳ آبان سبب شد آمریکا به یک ببر کاغذی تبدیل گردد.

منبع: