نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی مجلس با اژه ای

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از جلسه مشترک اعضای این کمیسیون با رئیس قوه قضاییه آگاهی داد.
محمود عباس زاده مشکینی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با رییس قوه قضائیه اظهار داشت: در این نشست علاوه بر مطرح شدن مسائل در رابطه با قوه قضائیه و تعاملات این قوه با مجلس، اعضای کمیسیون انتظارات مجلس از دستگاه قضایی را بیان نمودند. همچون این مسائل، موضوعات در رابطه با امنیت ملی، حوزه بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه و همین طور مسائل در رابطه با تکریم ارباب رجوع و افزایش رضایتمندی عمومی ای این قوه بود.
وی افزود: همین طور اعضای کمیسیون پیشنهادات خودرا برای توسعه سرمایه گذاری خارجی و کوتاه کردن زمان رسیدگی به دعاوی و دادرسی ها مطرح نمودند. علاوه بر این پیشنهاداتی عنوان شد تا تسهیل کننده امور قوه قضائیه باشد.
عباس زاده همکاری و تعامل بین نمایندگان سه قوه در استانها را یکی از نکات مهم یاد شده رییس قوه قضائیه عنوان و اشاره کرد: آقای اژه ای تاکید داشت که جلسات مستمری با حضور استاندار بعنوان عالی ترین مقام دولتی در استانها، یکی از نمایندگان مجلس یا رییس مجمع نمایندگان و رییس کل دادگستری استان تشکیل گردد تا این هیات سه نفره اهم مسائل کلان و راهبردی آن استان را در زمینه تحقق و توسعه عدالت و تحقق اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و برداشتن موانع کسب وکار مورد بررسی قرار داده و راهکاریی را برای رفع مشکلات پیش روی آن ارائه کند.
وی ابراز امیدواری کرد که موضوعات مطرح شده در این نشست و همین طور پیشنهادات مطروحه در آن با پیگیری مجلس و رییس قوه قضائیه محقق شده و زمینه ساز رشد و توسعه و رضایتمندی مردم را فراهم آورد.
به کفته عباس زاده، در این نشست علاوه بر رئیس قوه قضائیه، غریب آبادی معاون امور بین الملل و حقوق بشر قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشتند.