ارکانی خبر داد؛ دولت لایحه حذف ارز ۴۲۰۰تومانی را پس گرفت

به گزارش آذر عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: باتوجه به تصمیم دولت برای استرداد لایحه دو فوریتی حذف ارز 4200 تومانی، این لایحه از چرخه بازگذاری در سامانه قوانین خارج شد.

احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: کمیسیون اعلام کرد، باتوجه به تصمیم دولت برای استرداد لایحه دو فوریتی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، این لایحه از چرخه بازگذاری در سامانه قوانین خارج شد.
وی افزود: در صورت تصویب نهایی لایحه «تامین مطمئن کالاهای اساسی، نهاده های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست های جبرانی برای پشتیبانی از معیشت اقشار لطمه پذیر» ارز ۴۲۰۰ حذف می شد و دولت در قالب کارت اعتباری از اقشار لطمه پذیر برای خرید کالاهای اساسی حمایت می کرد.
حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور نیز در گزارش آذر به نقل از مهر از تقاضای بازگشت لایحه دو فوریتی «تامین مطمئن کالاهای اساسی، نهاده های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست های جبرانی برای پشتیبانی از معیشت اقشار لطمه پذیر» برای حذف ارز ترجیحی اعلام بی اطلاعی کرد.
حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا دولت لایحه دوفوریتی تامین کالاهای اساسی را پس گرفته یا نه، اظهار داشت: خیر، قرار شد جهت بررسی فوریت این لایحه هماهنگی هایی بین دولت و مجلس صورت گیرد.
نماینده مردم شاهین شهر اظهار داشت: دولت درباب بررسی این لایحه در هفته جاری یا هفته آتی می خواهد تصمیم بگیرد و تصمیم خودرا به مجلس اعلام نماید.

منبع: