رئیس جمهور پیش از عزیمت به ترکمنستان: اولویت سیاست خارجی ایران ارتقاء همکاریهای منطقه ای با کشورهای همسایه است

به گزارش آذر رئیس جمهور ارتقاء سطح همکاری با کشورهای همسایه و منطقه را از اولویت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: حضور در اجلاس سران سازمان همکاریهای اقتصادی (اکو) می تواند در جهت توسعه همکاریهای منطقه و هم تحکیم روابط دو جانبه با کشورهای همسایه مؤثر باشد.
به گزارش آذر به نقل از ایسنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی شنبه شب قبل از عزیمت به ترکمنستان به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاریهای اقتصادی (اکو) درباره اهداف این سفر، عنوان کرد: این اجلاس با شعار «همراه هم باشیم برای آینده بهتر و آینده پیش رو» به ریاست ترکمنستان برگزار می شود و اقدامات انجام شده در سازمان اکو مورد بررسی قرار گرفته و تصمیماتی برای توسعه همکاری ها برای آینده اتخاذ خواهد شد.
رئیس جمهور با تاکید بر اولویت توسعه همکاریهای منطقه ای با کشورهای همسایه، عنوان کرد: معتقدیم ارتقاء همکاری ها و مناسبات اقتصادی به نفع کشورهای منطقه است.
رئیسی تاکید کرد: سیاست ارتباط با همسایگان از محورها و اولویت هایی است که همواره در جهت رشد و ارتقاء آن برنامه داشته و حرکت خواهیم کرد.
رئیس جمهور اضافه کرد: در جریان این سفر همینطور دیدارهای دو جانبه ای با کشورهای شرکت کننده انجام خواهد گرفت.
رئیسی دیدار و گفتگو با رئیس جمهور و مسئولین عالیرتبه ترکمنستان را از دیگر برنامه های سفر خود به این کشور دانست و اظهار داشت: ایران و ترکمنستان از ارتباطات همسایگی برخوردار می باشند و در زمینه موضوعات مهمی همچون گاز، ترانزیت و تبادلات تجاری بحث و گفتگو خواهیم کرد.

منبع: